توضیحاتی در خصوص اختصاص واکسن به عوامل برگزاری انتخابات در کرمان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدصادق بصیری از اختصاص ۲ هزار دوز واکسن به عوامل برگزاری انتخابات در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: با هماهنگی وزارت کشور و نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۰، دو هزار دوز واکسن اسپوتیک و کوو-برکت برای عوامل اجرایی انتخابات در استان کرمان اختصاص داده شد.

وی افزود: این در حالی است که بیش از ۴۶ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی در ۲ هزار و ۸۴۲ شعبه اخذ رأی در امر برگزاری انتخابات مشارکت داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ابراز داشت: با هماهنگی صورت گرفته، تزریق واکسن از یک هفته بعد از انتخابات در کل کشور از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز شد و همچنان در حال انجام است.

بصیری ادامه داد: بر این اساس و با نظر فرمانداران با اولویت سن و افراد دارای بیماری زمینه‌ای که در برگزاری انتخابات همکاری داشته‌اند، افراد مشمول تزریق واکسن به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شده‌اند.

وی اظهار کرد: سهمیه واکسن اختصاص یافته به عوامل مشارکت کننده در برگزاری انتخابات در سطح دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۸۰۰ دوز اعلام شده است و یک هزار و ۲۰۰ دوز دیگر به دانشگاه‌های علوم پزشکی رفسنجان، بم، جیرفت و سیرجان اختصاص یافته است.

بصیری افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده امیدواریم در تخصیص‌های بعدی بتوانیم در خدمت دیگر عوامل اجرایی انتخابات باشیم.

شایان ذکر است، افرادی از دستگاه‌های اجرایی، نیروهای انتظامی و امنیتی، بهداشتی و امدادی، نظارتی و حتی افراد دارای شغل آزاد در برگزاری انتخابات با ستاد انتخابات استان همکاری داشتند.

با وجود ۲ هزار و ۸۴۲ شعبه اخذ رأی در استان حتی اگر به هر شعبه یک دوز واکسن اختصاص داده شود از ۸۴۲ شعبه هیچ فردی در اولویت تزریق واکسن قرار نمی‌گیرد.

بنابراین اختصاص هرگونه سهمیه‌ای به جز تعداد معدودی (حدود ۵ درصد) از عوامل اجرایی انتخابات تکذیب می‌شود.

error: Content is protected !!