استاندارخراسان شمالی خواهان افزایش مراکز عرضه دام شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی شجاعی در نشست ستاداستانی مقابله با کرونا در خراسان شمالی افزود: در این میان همراهی دامداران و استقبال آنها از مراکز جدید خرید و فروش فروش دام نیز نیازمند فراهم سازی شرایطی همانند اطلاع رسانی ،ایجاد محلی برای نگهداری و شرایط حمل و نقل دام ها است.

وی اضافه کرد: فرمانداران هر شهرستان جدای از بررسی مشکلات دامداران باید فضاهای متعددی نیز برای عرضه دام در آستانه عید قربان مهیا کنند.

شجاعی با اشاره به تنظیم آیین نامه ای مشخص برای توزیع گوشت قربانی در روز عید، گفت: باید اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری ائمه جماعات و روحانیون آیین نامه ای با رویکرد توزیع گوشت از سوی خیریه در انجمن های خیریه بدون هیچ گونه تجمعی تنظیم کنند.  

تشدید محدودیت های تردد با استان های قرمز کرونایی

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اینکه روند ابتلا به کووید ۱۹ در استان روند ثابتی است، اظهار داشت: اگرچه از هفته های گذشته محدودیت تردد خودروهای غیربومی به استان اعمال شد،  ولی حفظ این روند کند و رفتن به سمت شیب نزولی مبتلایان به کرونا نیازمند تشدید محدودیت های تردد با استان های قرمز کرونایی است.

شجاعی  افزود:  فرمانداران هر شهرستانی باید بدون هیچ درنگی محدودیت های تردد با استان های همجوار با وضعیت قرمز کرونایی را تشدید کنند و برای اجرایی شدن این محدودیت ها و همراهی مردم برای خروج از پیک پنجم کرونا ، نیازمند همکاری های بیش از پیش رسانه ها و خبرگزاری ها است.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشت و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سوه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شد.
براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.

هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان در وضعیت قرمز، شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و جاجرم در وضعیت نارنجی و شهرستان های فاروج و گرمه در وضعیت زرد قرار دارند.

error: Content is protected !!