واکسیناسیون ۴۵ ساله‌ها و گسترش چتر ایمنی در سیستان و بلوچستان

به گزارش ایرنا، ورای پیچیدگی‌های این روزها، آمار بالای مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا که وصفش از زبان هیچ‌کس نمی‌افتد و نامش در گوش‌ها همواره می‌‍‌پیچد اتفاقات و خبرهای هم هستند که حال و اوضاع مان را کمی بهتر می‌کنند خبرهایی از جنس واکسن و ایمنی در برابر ویروسی که رحم نداشته و ندارد.

واکسن و التیام این روزهایش بر درد نام آشنا و بی‌درمان کرونا در سراسر جهان بر کسی پوشیده نیست و هر واکسنی در هر گوشه‌ای از جهان آمده که جان ببخشد و نگاه دارد از بلایایی که قربانی می‌گیرد و می‌میراند.

در میان همه واکسن‌های جورواجور جهانی، واکسن ایرانی کوو برکت تولید بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که صحت و  صلابتش بعد از دریافت این واکسن از سوی رهبر معظم انقلاب به تثبیت ذهن افکار عمومی رسید و در جهان قدرتی برای دانشمندان جوان ایرانی به وجود آورد خیلی سریع به سراغ مردم کرونا زده سیستان و بلوچستان رفت مردمی که در پیک جدید کرونا استانشان با آمار بالای مبتلایان یک‌هزار نفری  و مرگ و میرهای دو رقمی غافلگیر شده بودند.

بعد از شروع پیک جدید کرونا در سیستان و بلوچستان و فراگیری کرونای جهش یافته با استقبال استاندار و نماینده ولی فقیه در این استان واکسن کوو ایران برکت برای جنگ با ویروس جهش یافته به میدان مبارزه آمد و  ابتدا گروه‌ سنی ۶۰ ساله به بالا که فراتر از دایره سنی تعریف شده سایر نقاط کشور بود را ایمن کرد بعد از آنان ۵ه سال و در نهایت امروز ۴۵ ساله‌ها را نیز شامل شد تا حرف وزیر بهداشت که گفته بود سیستان و بلوچستان دروازه کاهش سن واکسیناسیون است به واقعیت تبدیل شود.

همت‌ها برای واکسیناسیون به کاهش دروازه سنی خلاصه نمی‌شود بلکه تمام نهادهای نظامی و غیر نظامی با ایجاد ۲۳ مرکز تجمعی واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان توانستند این استان را به آمار تزریق ۱۰ هزار دز واکسن طی روزهای اخیر برسانند واقعیتی که نوید روزهای خوب و ایمنی بالا را در مقابل ویروس جهش یافته و کاهش مرگ‌و میر و مبتلایان به این ویروس می‌دهد.

پای صحبت ۴۵ ساله به بالاها

واکسیناسیون ۴۵ ساله‌ها و گسترش چتر ایمنی در سیستان و بلوچستان

به سطح شهر زاهدان رفتم و در میان خلوتی و سکوت غم‌انگیز شهر که نشان از زلزله‌ای کرونایی داشت پایگاه‌های واکسیناسیون را برای صحبت با مردمی که به آنجا می‌آمدند انتخاب کردم مردمی که صف‌هایشان امروز جوانتر شده و ۴۵ ساله‌ها را نیز پذیرا بود.

فرهاد شهرکی مرد۴۶ساله‌ای است که از حس و حال و تجربه واکسن زدنش می‌گوید: خیلی خوشحالم که زمان واکسیناسیون ماهم رسید و یقین دارم با انجام فراگیر این اقدام، سیستان و بلوچستان از وضعیت التهاب خارج خواهد شد.

او ادامه داد: مهمترین ویژگی که من را برای انجام واکسیناسیون ترغیب کرد واکسن ایرانی کوو برکت بود که حس غرور و وطن پرستی را در من زنده کرد.

سمیه سراوانی بانوی ۴۷ ساله‌ای است که برای انجام واکسیناسیون به صف مراجعه کرده و می‌گوید: این واکسن به فرد کمک می‌کند تا آنتی بادی در بدنش ایجاد شود و بنابراین کرونا براحتی نمی‌تواند در بدنمان اختلال ایجاد کند.

وی در حالیکه اشک در چشمانش جمع شده بود ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که همه مردم واکسن بزنند بخدا از شنیدن آمار مرگ و میر خسته شدم.

علی کیخایی مرد ۴۲ سال زاهدانی نیز که برای انجام واکسیناسیون آستینش را  بالازده می‌گوید: فکر می‌کنم خواب هستم لحظه شماری می‌کردم که این واکسن را دریافت کنم مطمئنم بعد از این کار بسیاری از استرس و نگرانی‌هایم بابت کرونا رفع خواهد شد.

او با لحن قاطعانه‌ای ادامه داد: اینکه ما توانسته‌ایم در بین این همه کشور مدعی جهان واکسن تولید کنیم بسیار باعث افتخاره و خوشحالم که من واکسن ایرانی دریافت می‌کنم.

در انتهای صف منتظران واکسن، طوبی شهرکی بانوی ۴۸ ساله زاهدانی با بغضی که اجازه صحبتش نمی‌داد می‌گوید: واکسن خیلی واجب است و امیدوارم با واکسن زدن کسی عزیزش را به خاطر کرونا  از دست ندهد و داغدار نشود.

 گامی در جهت واکسیناسیون گسترده

واکسیناسیون ۴۵ ساله‌ها و گسترش چتر ایمنی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فراخوان واکسیناسیون کرونا برای گروه سنی بالای ۴۵ سال در استان صادر شده گفت: همچنین افراد بالای ۴۰ سال در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای می‌توانند برای واکسیناسیون اقدام کنند.

علیرضا شهرکی  افزود: در حوزه کرونا این هفته در شرایط ثابتی از جهت مبتلایان به این ویروس  در سیستان و بلوچستان قرار داریم و نمی‌توانیم نوید نزولی شدن میزان مبتلایان را بدهیم.

وی افزود:شرایط خدمات به بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان با توجه به سفر وزیربهداشت و موافقت ایشان مبنی بر رایگان شدن هزینه‌های درمانی این ویروس  بهبود یافته و از اینرو زمینه‌ساز مراجعه افراد بیشتری به مراکز درمانی شده است.

 کرونا و مرگ میرهای همچنان دورقمی

واکسیناسیون ۴۵ ساله‌ها و گسترش چتر ایمنی در سیستان و بلوچستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۲۲مورد جدید فوت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار درگذشتگان این ویروس در استان تاکنون به یک‌هزار و ۹۷۸ نفر رسیده است.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری افزود: با افزوده شدن ۸۱۲ مورد جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در سیستان و بلوچستان به ۷۸ هزار و ۸۱۳ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۸۷۴ بیمار حاد تنفسی و۴۵۲مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

وضعیت سفید با واکسیناسیون

همه ما امید داریم روزی وضعیت سفید در جای جای کشورمان به واقعیت تبدیل شود روزی که در آن نه آمار کرونا بگوییم و نه آمار مرگ‌ و میر را جمع‌بندی کنیم روزی که از محدودیت‌ها حرف نزنیم و مغازه داران را به بسته شدن و عروس و دامادهای جوان را به عروسی نگرفتن ترغیب نکنیم، خواهد رسید روزی که همه ما واکسن می‌زنیم و به دیدار عزیزانمان می‌رویم و رنگ می‌بازد هر چه غربت در دلهایمان ریشه گرفته روزی که بغض بی امان کرونا دیگر در گلوی مادر و پدری شکسته ‌نشود و پرستاری از ترس سلامتی فرزندانش ماه‌ها از دیدن آنان محروم نماند.

واکسیناسیون گسترده در سیستان و بلوچستان آن هم با بخش اعظمی از واکسن‌های تولید کشور خودمان نشان می‌دهد این رویا دور از ذهن نیست و وجهه عملی آن در این استان با واکسیناسیون گسترده روبه سوی عملی‌ شدن دارد.

error: Content is protected !!