استاندار سمنان: تبلیغات انتخاباتی متناسب با رنگ‌بندی کرونایی باشد

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: تبلیغات انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس وضعیت رنگ‌بندی شیوع کرونا انجام می‌شود.

وی بیان کرد: دستورالعملی در ارتباط با مدیریت مقابله با شیوع کرونا در ایام تبلیغات انتخاباتی به استان‌های کشور ابلاغ شد و در ستاد انتخابات استان سمنان هم به همان عمل خواهیم شد.

 آشناگر ادامه داد: تبلیغات انتخاباتی متناسب با رنگ بندی ها انجام خواهد شد اما به صورت کلی در فضاهای بسته هیچ گونه اجتماعی نخواهیم داشت،  براساس ابلاغ دستورالعمل، در فضاهای باز هم تبلیغات انتخاباتی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مشخص شده خواهد بود.

استاندار سمنان گفت: جلسات ستاد انتخاباتی هم متناسب با وضعیت رنگ بندی قرمز، نارنجی و زرد خواهد بود یعنی در شهرستان هایی که وضعیت رنگ بندی قرمز دارند، حداکثر با ۱۵ نفر جلسه ستاد انتخاباتی تشکیل شود و در وضعیت رنگ بندی نارنجی ۲۰ نفر و در وضعیت رنگ‌بندی زرد ۳۰ نفر جلسات برگزار شود.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات ستاد انتخاباتی براساس رنگ بندی ها انجام خواهد شود و اجازه تجمع غیر از تعداد تعریف شده براساس دستورالعمل ابلاغی داده  نخواهد شد و در فضای باز، تبلیغات انتخاباتی تابع دستوراتی است که ابلاغ خواهد شد.

بر ممنوعیت ترددها نظارت شود

استاندار سمنان گفت: ممنوعیت‌ تعیین شده ترددها به منظور رعایت مسایل بهداشتی در پیشگیری از شیوع کرونا برای نیمه خرداد به دقت کنترل و با نظارت دقیق رعایت شود.

تردد بین استانی با هدف مدیریت مقابله با شیوع ویروس کرونا از روز ۱۲ تا ۱۷ خرداد ممنوع است.

وی تاکید کرد: وضعیت رنگ‌بندی در استان سمنان براساس گزارش ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در ۲ شهرستان میامی و سرخه زرد و در بقیه شهرستان های استان سمنان نارنجی است.

وی بیان کرد: اعمال محدودیت‌های کرونایی براساس رنگ‌بندی‌ روند شیوع ویروس کرونا در استان سمنان خواهد بود.

استاندار سمنان گفت: تصمیمی در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا گرفته شد که از این هفته هم اعمال خواهد شد و تصمیم آن است که باتوجه به در پیش بودن تعطیلات نیمه خرداد، از ۱۲ تا ۱۷ این ماه در تمام شهرستان‌ها حتی شهرستان‌های زرد کشور ، ترددهای بین استانی کنترل و ممنوع است.

وی یادآور شد: شهروندان ‌استان سمنان در این ایام از تردد بین استانی خودداری کنند و درصورت تردد در این ایام، اعمال محدودیت و قانون انجام خواهد شد.

استاندار سمنان افزود: انجام واکسیناسیون در استان همانند دیگر نقاط کشور براساس چارچوب‌های تعیین شده در حال انجام می شود و وضعیت خوبی دارد.

به گزارش ایرنا، سامانه ماسک در تازه‌ترین به‌روزرسانی شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر و آرادان را نارنجی نشان داد و شهرستان‌های سرخه و میامی همچنان در وضعیت زرد قرار دارند.

error: Content is protected !!