استان سمنان در خطر آلودگی به نوع جدید ویروس کرونا است

به گزارش ایرنا، فرشید فریور روز شنبه به رسانه ها افزود: گرچه هنوز تشخیص آزمایشگاهی از ویروس جدید کرونا در استان سمنان ثبت نشده است، ولی به نظر می رسد این شکل شیوع و سرایت در استان از نوع جدید کرونا باشد.

وی بیان کرد: اطراف استان سمنان تمام شهرها آلوده به ویروس جدید هستند و چه بسا این ویروس در حال حاضر در سطح شهرهای داخل استان در حال انتشار باشد.

فریور با اشاره به قرمزشدن وضعیت کرونایی گرمسار در غرب استان سمنان گفت: ممکن است دیگر شهرهای استان نیز به وضعیت قرمز تغییر کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ابراز داشت: به نسبت پنج روز گذشته، آمار بستری مبتلایان کرونایی در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه و تعداد افرادی که نتیجه تست سرپایی آنان در مراکز منتخب و کلینیک ها مثبت بود بیش از ۲ برابر شد.

وی تاکید کرد: این موارد نشاندهنده وضعیت نگران کننده استان سمنان در موضوع کرونا است و مردم بیش از گذشته شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کنند تا در سلامت بمانند.

فریور یادآور شد: شهروندان تا جای ممکن از هر گونه تجمع، دورهمی و حضور در مجالس پرهیز کنند تا به قطع زنجیره شیوع در این برهه حساس کمک کرده باشند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یادآور شد: وضعیت استان در زمینه کرونا مطلوب نیست و مردم باید با رعایت فاصله‌گذاری به بهبود شرایط کمک کنند.

گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان و در همسایگی استان تهران دیروز از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر کرد و اکنون سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد و سمنان، شاهرود، دامغان و مهدیشهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه اعلام کرد: ۱۵۱ بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۶۹۴ نفر رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی  وزارت بهداشت،تا کنون ۴ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۱۳۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۳۴ هزار و ۶۶۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۰۱ دُز رسید.

از دیروز(جمعه) تا امروز شنبه ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۴۱۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۳۵۵ هزار و ۷۸۶ نفر رسید.

error: Content is protected !!