کرمان در اوج بحران کرونا/ درخواست واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی‌وند ظهر شنبه ۱۹ تیرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: ما همچنان در اوج بحران هستیم و آمارها افزایشی است پس باید با جدیدت بر محدودیت‌ها و اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا پافشاری کنیم تا در جلسه بعد آمارها را مورد بررسی قرار بدهیم.

زینی‌وند همچنین با اشاره به گزارش بازرسی‌ها اظهار کرد: استان کرمان دارای بیشترین شهرستان در وضعیت قرمز است و باید طرح محدودیت هوشمند با جدیت دنبال شود تا حتی یک خودرو هم از استان‌های همجوار در داخل شهر مشاهده نشود.

وی گفت: اگر بگوییم امکانات کافی برای ایستگاه‌های ایست و بازرسی نداریم واقعاً توجیه خوبی نیست و ما می‌توانیم از امکانات فرمانداری‌ها، هلال احمر و سپاه استفاده کنیم و گزارشی مبنی بر نبود حتی یک سایبان برای بازرسان دریافت نکنیم که این موضوع خیلی بد است.

استاندار کرمان عنوان کرد: استان در شرایطی نیست که مهمان پذیر باشد پس باید همه عوامل به خصوص نیروی انتظامی خودروهای غیربومی را برگرداند و جریمه کند ولو اینکه در اینجا خانه خریده باشند. اگر کسی کار اضطراری داشته باشد یا نیاز به گذر از مسیر کرمان برای انتقال بیمار به سایر استان‌ها دارد، باید مجوز از فرمانداری‌ها داشته باشد.

زینی‌وند گفت: گزارش‌هایی وجود دارد که بعضی از باشگاه‌ها به بهانه اینکه بازیکن تیم ملی دارند همچنان مشغول به فعالیت هستند که از اداره ورزش و جوانان تقاضا دارم که با جدیت زیاد و سختگیرانه تر از فعالیت باشگاه‌ها جلوگیری کند و درهای آنجا را قفل کند و فقط تعداد اندکی از ورزشکاران که برای مسابقات بین‌المللی تمرین می‌کنند با انجام تست کرونا و فقط در سالنی که علوم پزشکی مجوز داده باشد می‌توانند تمرین کنند.

وی با اشاره طرح‌های هفته عفاف و حجاب گفت: برنامه‌های هفته‌ی عفاف و حجاب خوب هستند ولی با مصوبات ستاد کرونا منافات دارد. با مشورت امام جمعه کرمان می‌توان آنها را در مقیاس کوچک‌تر انجام داد یا آنها را با اطلاع رسانی به تعویق انداخت چون اگر بخواهیم کار خیری را رواج دهیم نباید خودمان کننده عمل منکر باشیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه استان‌های همجوار مانند سیستان و بلوچستان واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا را آغاز کرده اند، گفت: امیدوارم با نامه وزیر و با کسب اجازه از وزارتخانه در استان ما نیز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال آغاز شود.

وی گفت: باید درخواست واکسیناسیون رده سنی بالای ۵۰ سال در استان کرمان به ستاد ملی کرونا داده شود.

زینی وند با اشاره به تعطیلی اصناف عنوان کرد: ما در اوج بحران هستیم و گشایشی نخواهیم داشت بنابراین نمی‌توانیم مجوز عمومی دهیم که عادی انگاری شود فقط برای مواردی خاص بعد از بازرسی مجوز موردی خواهیم داد.

error: Content is protected !!