افزایش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده پیش از ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه همچنان روند ابتلاء به کرونا در استان گیلان صعودی است، اظهار کرد: از هفته گذشته شاهد روند آرام صعودی افزایش بیماران بستری در مراکز بیمارستانی بودیم.

وی با بیان اینکه امروز تعداد مجموع بیماران بستری کرونایی در بیمارستان گیلان به بیش از ۳۶۰ نفر رسید، افزود: تنها در شبانه روز گذشته ۷۳ بیمار کرونایی نیازمند به بستری در بیمارستان‌های گیلان شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه از این تعداد متأسفانه حال سه نفر بد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: هم اکنون ۵۷ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به وخیم شدن تدریجی وضعیت شهرستان‌های گیلان، از شهروندان خواست از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و هنگام حضور در شهر زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری با دیگران را فراموش نکنند.

حیدرزاده با بیان اینکه در حال حاضر دو شهرستان رشت و آستارا در وضعیت قرمز قرار دارند و احتمال قرمز شدن شهرستان‌های نارنجی نیز وجود دارد، گفت: محدودیت‌های فعالیت مشاغل ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز اعمال شده است.

وی ادامه داد: از ترددها خودرو با پلاک‌های غیر بومی نیز در این شهرستان‌ها ممانعت می‌شود.

error: Content is protected !!