سه طرح درمانی در ورامین افتتاح شد

به گزارش ایرنا، رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: کلینیک ویژه بیمارستان شهید مفتح ورامین به عنوان یکی از مهمترین مراکز درمانی شهرستان در زیربنای ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع و در چهار طبقه احداث شد و خدمات ویژه خود را به مردم ارائه می‌دهد.

دکتر مجتبی بندادکرمانی افزود: احداث ساختمان کلینک ویژه بیمارستان شهید مفتح ورامین، از سال ۱۳۹۵ آغاز و عملیات احداث آن تا سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال به درازا کشید.

وی اضافه کرد: از سال گذشته عملیات تکمیل، تجهیز، محوطه سازی و تأمین تجهیزات آن با اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد ریال انجام شد و طی سه ماه گذشته، این مرکز به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد تا نواقص و کمبودهای آن به طور کامل برطرف شود.

وی اظهار داشت: این کلینیک ویژه از ۱۳ درمانگاه تخصصی شامل قلب، مغز و اعصاب، گوش، حلق و بینی، زنان و زایمان، اطفال، داخلی، جراحی، ارتوپدی، گوارش، روانپزشکی، دندان‌پزشکی، تغذیه، پوست و چشم برخوردار است که سطح خدمت رسانی به مراجعان را به طور محسوسی افزایش داده است و نسبت به کلینیک موجود، این خدمات چهار برابر می‌شود.

وی افزود: علاوه بر درمانگاه تخصصی، این کلینیک ویژه از مرکز تصویربرداری، آزمایشگاه و داروخانه نیز برخوردار است.

کرمانی اضافه کرد: مرکز آی‌سی‌یو جدید بیمارستان شهید مفتح ورامین نیز با ۱۲ تخت در یکی از بخش‌های بدون استفاده بیمارستان به مساحت ۳۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال احداث شده است.

وی افزود: در این مرکز ۱۲ دستگاه ونتیلاتور جدید با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال نصب شده است تا ظرفیت تخت‌های مراقبت ویژه بیمارستان شهید مفتح به ۲۴ تخت افزایش یابد.

رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین همچنین از اصلاح شبکه برق اضطراری بیمارستان با اعتبای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

وی گفت: به منظور خدمت رسانی به موقع به بیماران کرونایی و به روزرسانی تجهیزات، هفت تخت مراقبت‌های ویژه قدیمی بیمارستان شهید مفتح به نوسازی و سه تخت جدید به موجودی این مرکز اضافه شد.

وی با اشاره به آغاز به کار دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان شهید مفتح گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسوولان شهرستان ورامین و حوزه بهداشت و درمان، یک دستگاه اکسیژن‌ساز با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر در دقیقه با هزینه‌ای افزون بر ۲۵ میلیارد ریال تأمین و در بیمارستان شهید مفتح نصب شد تا مهمترین نیاز شهرستان در درمان بیماران کرونایی برطرف شود.

شهرستان ورامین از یک بیمارستان دولتی شهید مفتح و تأمین اجتماعی شهدای ۱۵ خرداد برخوردار است.

ساعاتی پیش نیز مرکز سی‌تی‌اسکن بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

error: Content is protected !!