افزایش شمار بیماران کرونایی گلستان و چند خبر کوتاه

عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش تعداد بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: امروز ۳۴۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان شمالی بستری هستند که در مقایسه با دیروز ۲۱ نفر بیشتر شده است.

**

احمد تجری فرماندار گالیکش با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی فاز نخست ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی این شهرستان، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۸ در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۲۵۰ متر مربع آغاز شده است. 

**

سیدخالق سجادی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: نخستین‌ محموله خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری توسط سیلوی دولتی در شهرستان‌های گرگان و گنبد امروز انجام شد.

قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده‌است و این قیمت براساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید می‌باشد.

امسال ۹۱ مرکز خرید تضمینی گندم در استان گلستان تدارک دیده شده است.

**

جانشین فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: بدنبال کسب خبری مبنی بر تصرف غیرمجاز بخشی از اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ داوود صادقلو افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و در بررسی‌های انجام گرفته توسط پلیس و نماینده اداره منابع طبیعی گنبدکاووس مشخص شد، متهم هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش سه میلیارد ریال را به صورت غیر قانونی تصرف و زیر کشت برده است.

وی گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

**

سرهنگ سید داوود حسینی فرمانده انتظامی آزادشهر از کشف هفت تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد و گفت: این محموله از یک کارگاه چوب فروشی که در زمینه تهیه و توزیع چوب جنگلی قاچاق فعالیت داشت کشف و یک متهم در این رابطه دستگیر شد.

**

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گلستان، امروز گنبدکاووس با ۴۴ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهرستان استان بود و بیشینه دمای اغلب مناطق استان از مرز ۴۰ درجه سانتی‌گراد گذشت.

نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان نیز با اشاره به آغاز فعالیت سامانه ناپایدار جوی از شامگاه امروز از نواحی غربی استان گفت که در مدت فعالیت این سامانه علاوه بر وزش باد شدید با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت، رگبار، رعد و برق و پدیده مه این استان شمالی را فرا خواهد گرفت.

**

رییس کل دادگستری گلستان از رسیدگی به سه پرونده مربوط به تخلفات بانکی در دادسرای مرکز استان خبر داد و گفت: ۲ پرونده مربوط به تخلفات در بانک ملی و یک مورد دیگر مربوط به بانک کشاورزی استان است.

هادی هاشمیان افزود: در یکی از این پرونده‌ها کارمند بانک ملی گلستان با سوء استفاده از موقعیت شغلی از حساب سپرده مشتریان برداشت و به حساب خود واریز می‌کرد که تاکنون تحقیقات حاکی از برداشت ۳۰ میلیارد ریال است و با ادامه رسیدگی‌ها احتمال افزایش این مبلغ وجود دارد.

وی ادامه داد: پرونده یکی از مدیران ارشد بانک ملی در استان هم که در قبال پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و اشخاص، حداقل ۳۰ عدد سکه بهار آزادی و چندین هزار دلار و یک آپارتمان به عنوان رشوه گرفته بود نیز درحال رسیدگی است.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: در پرونده مربوط به بانک کشاورزی استان نیز یکی از مدیران این بانک با سوء استفاده از موقعیت شغلی و همکاری با چند نفر دیگر با وعده پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی بلاعوض به کشاورزان، پرونده‌های صوری پرداخت تسهیلات ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریالی به نام این کشاورزان تشکیل می‌داد و پس از واریز وام، بیشتر آن را به نفع خود برداشت می‌کردند. 

هاشمیان اظهارداشت: تحقیقات در این پرونده فعلا حاکی از ۱۵ میلیارد ریال سوء استفاده است که با تکمیل تحقیقات احتمال افزایش این رقم وجود دارد. 

وی گفت: این پرونده‌ها فعلا سه متهم دارد که همه ممنوع الخروج هستند و تحقیقات برای شناسایی واسطه‌ها و دیگر افراد مرتبط با این تخلفات، ادامه دارد.

**

دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت که داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر این استان که در هیات نظارت احراز صلاحیت نشدند، امروز فرصت اعتراض دوباره دارند.

سیدمحسن کاظمی افزود: اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده شوراهای شهر به داوطلبان اعلام شده و با رسیدگی به پرونده اعتراض ۲۳۵ داوطلبان، صلاحیت ۴۶ نفر تایید شد.

به گفته وی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای روستا هم درحال رسیدگی در هیات نظارت بخش‌ها است و نتیجه آن در مهلت مقرر به داوطلبان اعلام خواهد شد.

**

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: یک هزار و ۵۶۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی در استان با اجرای طرح رمضان کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

دکتر غلامرضا محرابی افزود: در این بازه زمانی تعداد ۳۶ پرونده تخلف نیز تشکیل و به مراجع قانونی ارجاع داده شد.

**

کارگاه آموزشی روابط عمومی هوشمند و استانداردهای جهانی به صورت مجازی ویژه مسوولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گلستان به مناسبت گرامی‌داشت هفته ارتباطات و روابط عمومی امروز سه‌شنبه برگزار شد.

 **
بابایی مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت که امسال ۹ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال اعتبار برای خرید ۱۰ باب خانه از پروژه انبوه سازی بنیاد مسکن در روستای توران فارس رامیان برای مددجویان زیر پوشش این نهاد درسه منطقه خان ببین، رامیان و آزادشهر اختصاص داده شد که تحویل این واحدها در نیمه نخست سال‌جاری صورت می‌گیرد.

**

حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت که هم اکنون ۷۰ درصد از ۲۴۵ میلیون متر مکعب ذخیره سدهای استان به علت وجود خشکسالی در هفت ماه سال آبی ( مهر ۹۹ تاکنون) خالی بوده و مدیریت مصرف بهینه آب در بخش‌های کشاورزی و شرب توسط کشاورزان و مردم برای گذر از این وضعیت در ماه‌های باقی مانده سال دوچندان کرده است.

error: Content is protected !!