تزریق واکسن کرونا در بابل از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت

به گزارش ایرنا ، مصطفی جوانیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیش از ۷۰ درصد از جمعیت ۱۱ هزار نفری بالای ۸۰ سال در بابل واکسینه شدند که امیدواریم این گروه هدف هر چه زودتر همانند کادر مراکز درمانی بابل به صورت ۱۰۰ درصد واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی افزود: از هفته جاری علاوه بر تزریق واکسن برای ۳۰ درصد باقی مانده بالای ۸۰ سال گروه های سنی بلای ۷۵ سال هم آغاز شده است که با برنامه ریزی درست از طریق خانه های بهداشت در حال تزریق می باشند.

او ادامه داد : واکسن های تزریق شده به این گروه های هدف وارداتی است که وزارت بهداشت و درمان بر اساس سهیمه بندی های اعلام شده در اختیار ما قرار می دهند که در هفته های آینده با تولید انبوه واکسن های ایرانی روند واکسیناسیون در بابل شتاب خواهد گرفت.

تزریق واکسن کنژوگه هیچ عوارضی در بابل ثبت نکرد

جوانیان همچنین اظهار داشت: تاکنون به یک هزار و ۱۰۰ نفر از واجدین شرایط واکسن بالینی مشترک ایران و کوبا در بابل تزریق شده است که هیچ عوارضی برای این افراد ثبت نشده و این یک اتفاق مبارک است.

وی افزود: تاکنون چهار هزار و ۷۶۱ نفر برای دریافت این واکسن ثبت نام کردند که در بین این افراد پالایش صورت خواهد گرفت و  دریافت کنندگان واکسن باید بدون بیماری زمینه ای باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : فرایند ثبت نام برای دریافت واکسن موسسه پاستور ایران و کوبا همچنان ادامه دارد و افراد با گروه سنی ۱۸ تا ۸۰ سال که در سلامت کامل و بدون بیماری زمینه ای باشند این واکسن را دریافت می کنند.

وی افزود : نخستین دوز این واکسن در مرحله سوم کارآزمایی بالینی در ۲۱ اردیبهشت در بابل و به فرزند رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل تزریق شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در حال حاضر روند نزولی بستری بیماران کرونایی در بابل ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار کرونایی با حال عمومی مساعد از مراکز درمانی بابل ترخیص شدند و آمار کل بستری بیماران کرونایی به ۱۳۱ نفر کاهش یافت.

وی اضافه کرد: بیماران کرونایی در بخش مراقبت های ویژه هم در بابل کاهش یافته و به ۳۷ بیمار رسیده است.

شهرستان بابل دارای جمعیت ۵۴۰ هزار نفری می باشد.

error: Content is protected !!