اهدای اولین مغز استخوان غیرخویشاوندی در تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود فقیه دینوری اظهار داشت‌: این جوان ۳۷ ساله اهل مراغه حدود ۱۳ سال قبل در سامانه HLAبرای اهدا مغز استخوان اعلام آمادگی کرده بود و با توجه به همخوانی سلول‌های بنیادین وی و فرد گیرنده نهایتاً در روزهای اخیر موفق به اهدای مغز استخوان خود شد.

دینوری افزود: مغز استخوان اهدا شده پس از انجام مراحل اولیه نگهداری جهت پیوند به تهران ارسال شد.

وی ادامه داد: گیرنده این مغز استخوان اهدا شده یک جوان ۱۹ ساله اهل تهران است.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضای تبریز ضمن تشکر از عمل انسان دوستانه این شهروند گفت‌: اهدا عضو اهدا زندگی بوده و عملی زیباتر و بالاتر از جان‌بخشی دوباره به همنوع وجود ندارد کما اینکه برخی از افراد در بحث اهدا عضو سختی‌های زیادی متحمل می‌شوند مانند این هموطن اهل مراغه که به خاطر انجام مراحل اولیه اهدا و لزوم انجام آزمایشات متعدد، کارفرما وی را از کار اخراج کرده است.

دینوری حال عمومی اهدا کننده را مطلوب گزارش کرده و ادامه داد: حال عمومی شهروند اهدا کننده مساعد بوده و پس از کنترل توسط اساتید مجرب ترخیص و به زندگی عادی برگشته است‌.

وی در پایان از همکاری رسانه‌ها و جراید در ترویج فرهنگ اهدا عضو قدردانی کرده و ابراز داشت: در سال‌های اخیر رسانه‌ها و جراید در جهت فرهنگ‌سازی اهدا عضو همواره در کنار سیستم درمان بوده‌اند و امیدواریم ارتباط مستمر و سازنده با رسانه‌ها بتواند در گسترش هر چه بیشتر فرهنگ اهدا عضو مفید باشد.

error: Content is protected !!