اوج گیری کرونا دلتا در اردبیل با بستری ۳۲۲ نفر در بیمارستان ها

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در هفته جاری میزان بستری‌های روزانه کرونایی با جهش ۲ برابری مواجه است اظهار کرد: با ادامه این روند احتمال افزایش تعداد بستری‌ها و بیماران بدحال وجود دارد و اردبیل وارد وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا خواهد بود.

وی افزود: عمده بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند از یک خانواده هستند و بیش‌تر آنها در مجالس عروسی و عزاداری شرکت و در اثر عدم استفاده از ماسک و یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این بیماری مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ضمن انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مراکز خرید و برگزاری دورهمی های خانوادگی گفت: تابستان سختی را پیش رو داریم و مردم به عادی انگاری و فراموشی بیماری کرونا می‌پردازند در صورتی که کرونا دلتا قدرت سرایت بالایی دارد.

حبیب زاده به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در اردبیل اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته متأسفانه یک مورد فوتی کرونایی به ثبت رسیده است و ۸۲ بیمار کرونایی نیز با توجه به شدت درگیری با ویروس کرونا با تشخیص کادر درمان در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار کرونایی بهبود یافته و ۶۸ بیمار کرونایی بدحال نیز همچنان در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در استان پرداخت و افزود: در مرحله اول بیش از ۸۲ هزار دز واکسن، در مرحله دوم بیش از ۳۲ هزار دز واکسن و در مجموع بیش از ۱۱۴ هزار دز واکسن به گروه‌های هدف و سالمندان بالای ۶۵ سال تزریق شده است.

حبیب زاده ادامه داد: هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، پارس آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

error: Content is protected !!