چهار مرکز واکسیناسیون کرونا در مینودشت فعال شد

محمدعلی حدادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، جامعه هدف ۶۰ تا ۷۰ سال مینودشت را چهار هزار و ۴۲۶ نفر اعلام کرد و اظهارداشت که از روز گذشته تاکنون ۷۰۰ فرد بالای ۶۰ سال در این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی از تزریق پنج هزار دوز واکسن کرونا به افراد واجد شرایط در مینودشت خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۹۶۸ فرد بالای ۷۰ سال در این شهرستان زندگی می‌کنند که تاکنون ۷۶ درصد آنان واکسن کرونا دریافت کردند.

حدادی از سالمندان باقی مانده در گروه سنی ۷۰ سال به بالا خواست همزمان با افراد بالای ۶۰ سال برای دریافت واکسن کرونا به چهار مرکز فعال در سطح شهرستان مینودشت مراجعه کنند.

وی با اشاره به ترخیص ۱۲ بیمار کرونایی و بستری ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مینودشت، افزود: هم اکنون از مجموع ۷۰ تخت‌ پیش‌بینی شده برای بیماران کرونایی شهرستان، ۴۳ تخت آن در اختیار این بیماران است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت، شمار افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی این شهرستان با ظن ابتلا به کرونا را همچنان صعودی دانست و گفت: برای کاهش فشار بر بیمارستان فاطمه الزهرا، پذیرش سرپایی بیماران کرونایی همزمان در ۶ مرکز بهداشت انجام و درمان آنها در منزل صورت می‌گیرد.

حدادی تاکید کرد: کاهش آمار مبتلایان به کرونا در مینودشت مستلزم استمرار تعطیلی تفرجگاه‌ها در روزهای آخر هفته، ورود جدی دادگستری و نیروی انتظامی در محدود کردن مراسم عروسی و عزا و همکاری بیشتر مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این شهرستان است.

وی گفت: هم اکنون ۶۵ درصد از مردم مینودشت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند که باید این میزان حداقل به ۹۰ درصد افزایش یابد.

وضعیت کرونایی شهرستان مینودشت با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت از هشتم تیرماه جاری به رنگ قرمز تغییر یافت.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تا شامگاه دیروز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۸۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری بودند که از این تعداد حال ۳۹ نفر وخیم است.

شهرستان گمیشان در وضعیت نارنجی و ۱۳ شهرستان دیگر استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند که در این میان وضعیت شیوع این ویروس در گرگان، رامیان، کلاله، بندرگز، آزادشهر و مینودشت وخیم و بحرانی است.

error: Content is protected !!