با تست کرونا در منزل، در کمتر از ۱۲ ساعت جواب آزمایش خود را بگیرید!

در حال حاضر انجام تست کرونا در منزل و پاسخ‌دهی فوری آن به یک ضرورت تبدیل شده است. شاید در ابتدا تست کرونا صرفا برای بیماران و افراد مشکوک توصیه می‌شد، اما در حال حاضر ارائه نتیجه منفی آن برای حضور در بسیاری از مراسم‌های رسمی مانند رویدادهای ورزشی یا پروازهای خارجی الزامی است. به همین دلیل افراد سالم زیادی برای نمونه‌گیری باید به مراکز درمانی و آزمایشگاهی مراجعه کنند. به این ترتیب بر ازدحام این مراکز افزوده می‌شود و در عین حال افراد زیادی در معرض خطر قرار می‌گیرند.

با استفاده از خدمت تست کرونا در منزل هوم‌کا، نیازی به مراجعه حضوری به آزمایشگاه‌ها نخواهد بود. نمونه‌گیری با رعایت کلیه شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد و نتیجه تست در مدت زمان کوتاهی به شما اعلام می‌شود.

با تست کرونا در منزل، در کمتر از ۱۲ ساعت جواب آزمایش خود را بگیرید!

انواع تست‌های تشخیصی کرونا

تست‌های تشخیصی کرونا به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: تست PCR، آنتی بادی و سی تی اسکن ریه. در روزهای ابتدایی شیوع کرونا به دلیل عدم اطلاعات کافی، بسیاری از مردم با این تست‌ها بیگانه بودند. اما در حال حاضر حتما می‌دانید در میان این سه آزمایش، تنها تست پی سی آر برای تشخیص کووید-۱۹ مورد توجه قرار می‌گیرد. از تست آنتی بادی و سی تی اسکن ریه به منظور پایش بیماری استفاده می‌شود.   

شرایط انجام تست پی سی آر در منزل

نمونه‌گیری برای انجام تست پی‌ سی ‌آر در منزل به راحتی امکان‌پذیر است. برای انجام آن از ترشحات بینی یا حلق استفاده خواهد شد. برای این منظور لازم نیست ناشتا باشید. تکنسین آزمایشگاه با استفاده از یک سواپ پنبه‌ایی، اقدام به جمع‌آوری نمونه خواهد کرد. سوآپ طولی به اندازه ۱۵ سانتیمتر دارد. برای اینکه نمونه‌ایی خالص و بدون آلودگی تهیه شود، لازم است سواپ به اعماق حلق یا بینی هدایت شود.   سپس تکنسین نمونه را به محلول نگهدارنده منتقل کرده و به آزمایشگاه ارسال می‌کند.

تست آنتی بادی کرونا در منزل

از دیگر آزمایش‌هایی که برای بررسی کووید-۱۹ مورد استفاده قرار می‌گیرد، تست آنتی بادی است. برای انجام آن به نمونه خون نیاز است که از ورید بازویی گرفته می‌شود. به همین  دلیل به راحتی در منزل یا محل مورد نظر قابل اجرا است. در طی این آزمایش آنتی‌بادی‌های بدن مورد بررسی قرار می‌گیرند.

زمانی که ویروس یا عامل بیماری‌زا به بدن حمله می‌کند، پادتن‌های مختلفی در بدن تولید می‌شوند. اگر میزان آنتی بادی IgM در بدن افزایش یافته باشد، یعنی بیماری در مراحل ابتدایی قرار داشته و بدن در حال مبارزه با آن است. چنانچه سطح آنتی بادی IgG افزایش یافته باشد، یعنی بیماری در مراحل انتهایی است و بدن توانسته است بر عامل بیماری غلبه نماید. در این حالت بیماری رو به بهبود است.

با تست کرونا در منزل، در کمتر از ۱۲ ساعت جواب آزمایش خود را بگیرید!

چرا تست آنتی بادی کرونا برای تشخیص کرونا مورد استفاده قرار نمی گیرد؟

تست آنتی بادی کرونا تنها نشان می‌دهد که در بدن پادتن وجود دارد، اما نمی‌تواند به طور دقیق بگوید که ویروس کرونا منجر به تولید پادتن شده است یا بیماری‌های زمینه‌ایی و مشابه؟ به همین دلیل در تشخیص کووید-۱۹ از اعتبار کافی برخوردار نیست.

همچنین گاهی اوقات سطح آنتی بادی IgG به قدری پایین است که در آزمایش نشان داده نمی‌شود. به همین دلیل ممکن است باعث بروز خطا شود.

اهمیت تست کرونا در منزل چیست؟

گروه‌های پرخطر زیادی وجود دارند که حضور آنها در آزمایشگاه‌ها، سلامتی آنها را بیش از هر زمان دیگری به خطر خواهد انداخت. از جمله آنها می‌توان به گروه‌های زیر اشاره کرد:

  •  کودکان و نوجوانان
  •  سالمندان
  • افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ایی خاص مبتلا هستند.
  • افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند.
  •  افرادی که به هر دلیلی معلولیت داشته و خارج شدن از منزل برای آنها دشوار است.
  • زنان باردار

با تست کرونا در منزل، در کمتر از ۱۲ ساعت جواب آزمایش خود را بگیرید!

پاسخ‌دهی فوری تست کرونا

پاسخ تست کرونا با توجه به فوریت آن در بازه‌های زمانی مختلفی ارائه می‌شود. برای این منظور می‌توانید از خدمات و پکیج‌های ویژه هوم کا بهره ببرید.   برای مثال می‌توان به پکیج تست پی سی آر ۸-۱۶ ساعته این مجموعه اشاره کرد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. در این خدمت، نمونه‌گیری به طور همزمان از بینی و حلق انجام خواهد شد و به همین دلیل نتیجه آزمایش از ضریب اطمینان بالایی برخوردار است. از دیگر خدمات این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  تست پی سی ار مخصوص شرکت‌ها (در این خدمت با توجه به تعداد نفرات از تخفیف گروهی نیز برخوردار خواهید شد. )
  •  تست پی‌سی‌آر ۱۶-۲۴ ساعته
  •  تست پی سی آر ۲۴-۴۸ ساعته
  •  پکیج پی سی آر و آنتی بادی که به عنوان یکی از خدمات ویژه مجموعه هوم کا به‌شمار می‌رود. نتیجه آزمایش پس از ۱۶ ساعت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
  •  تست پی سی آر پرواز (خارج از کشور.) نتیجه آزمایش طی ۱۲ تا ۲۴ ساعت به شما اعلام می‌شود.
  •  تست آنتی بادی که نتیجه آن پس از ۲۴ ساعت مشخص خواهد شد.

تست کرونا برای پروازهای خارجی در منزل

همانطور که گفته شد، تست PCR مطمئن‌ترین راه برای تشخیص کرونا است. در حال حاضر برای پروازهای خارجی ارائه نتیجه منفی این تست الزامی است، در غیر این صورت از ورود شما به هواپیما یا کشور مقصد جلوگیری خواهد شد. هر یک از کشورها در این زمینه قوانین خاص خود را دارند. اما در اکثر کشورها ارائه نتیجه منفی تست کرونا، تنها تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز قابل قبول است. هوم کا به شما کمک خواهد کرد تا تست کرونا برای پرواز خارجی را به راحتی در منزل انجام دهید. این مجموعه با آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت همکاری دارد.   

برای این منظور کافی است به سایت هوم‌کا به آدرس www.homeca.ir مراجعه کرده و سفارش خود را به صورت کاملا رایگان ثبت نمایید. همچنین می‌توانید با شماره ۰۲۱-۹۱۰۲۵۵۹۵  نیز تماس بگیرد. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 م. خ 

error: Content is protected !!