رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان شمالی فراموش شده است

به گزارش خبرنگار مهر، افشین دلشاد پیش از ظهر شنبه در ستاد مدیریت کرونا خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برخی واکسن‌ها قابلیت جایگزینی با دیگر واکسن در دوز دوم را ندارند لذا مجبوریم میزان واکسن وارد شده به استان را به دو بخش تقسیم کنیم تا دز دوم به تمام افراد برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با ارائه آماری از واردات واکسن به استان، گفت: تاکنون ۳ نوع واکسن بین مردم خراسان شمالی توزیع شده است و نگرانی بابت تزریق دز دوم به نداریم.

وی با تاکید بر اینکه استان نیاز به ۴۰ هزار دز واکسن برای واکسیناسیون گروه‌های سنی ۶۰ سال به بالا دارد، افزود: هنوز دستور واکسیناسیون این گروه توسط وزارت بهداشت صادر نشده است.

دلشاد با اشاره به احتمال واردات گسترده‌تر واکسن به خراسان شمالی، بیان کرد: اکنون یک مرکز تجمیعی با ۱۴ خط فعال است و مرکز دیگری با کمک بسیج با ۱۰ خط آماده خدمت می‌باشد که منتظر ورود محموله‌های واکسن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: مذاکرات برای راه‌اندازی مرکز سوم با کمک شهرداری انجام شده تا در صورت نیاز این مرکز نیز فعال شود.

وی افزود: نگرانی زیادی بابت ازدحام در مراکز تجمیعی نداریم زیرا نوبت دهی توسط خود دانشگاه انجام می‌شود.

دلشاد با تاکید بر اینکه انتخابات تأثیری در افزایش شیوع کرونا نداشته است، گفت: رعایت پروتکل‌ها توسط مردم فراموش شده لذا باید حساسیت مردم را دوباره افزایش دهیم.

وی در انتها گفت: بیش از ۷۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال استان واکسینه شده اند که در این بین مانه و سملقان با ۹۳ درصد در رأس و شیروان با ۶۴ درصد در قعر میزان واکسیناسیون گروه سنی بالا قرار دارند.

error: Content is protected !!