برخی از کرونایی های دماوند مجبور به بستری در راهرو بیمارستان شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مسلمی فرد گفت: در بیماران مبتلا به ویروس دلتای کرونا مصرف اکسیژن بسیار بالا است و ما روزانه حدود ۱۰۰ الی ۱۱۰ کپسول اکسیژن ساز خریداری می‌کنیم تا کمک حال دستگاه اکسیژن‌ساز باشد.

وی گفت: مصلای چندمنظوره بیمارستان سوم شعبان دماوند در دست تجهیز دستگاه اکسیژن‌ساز و استقرار تخت‌های بیمارستانی برای پیش‌بینی شرایط بحرانی کرونا است، که این رابطه نیروهای جهادی نیاز دارد و هر دستگاه اکسیژن‌ساز حدود دو میلیارد تومان است.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند افزود: از اصناف شهرستان دماوند نسبت به توجه و رعایت محدودیت‌های کرونایی نهایت تشکر و قدردانی داریم و از شهروندان تقاضای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواستاریم، امیدوارم با همکاری همه بتوانیم از پیک پنجم با کمترین مرگ و میر عبور کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در دماوند نسبت به موج چهارم کاهش یافته است، گفت: تعدادی از بیماران کرونایی در راهروی بیمارستان بستری شدند.

مسلمی‌فرد افزود: تعداد بستری بیماران کرونایی را در حال حاضر از ۵۷ نفر به ۵۰ نفر رساندیم که امروز تعدادی مرخص شدند، شرایط فعلی از لحاظ شیوع کرونا اصلاً خوب نیست و مجبور شده بودیم تعدادی از بیماران را در راهروی بیمارستان بستری کنیم.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون عارضه‌ای نداشتیم و شرایط فعلی افزایش بستری‌ها در بیمارستان سوم شعبان دماوند کنترل شده است، با توجه به اینکه تعدادی از افراد واکسن زده‌اند مصونیت بیشتری دارند و درصدی که به بیماری مبتلا خواهند شد، افرادی هستند، که شدت بیماریشان بالا نیست.

مسلمی فرد افزود: افرادی که واکسن نزدند به دلتا مبتلا شدند و با توجه به شیوع ویروس دلتای کرونا هم شدت بیماری و طول درمان زیاد است که خوشبختانه حدود ۳۵ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در پیک پنجم نسبت به موج چهارم کاهش داشته است.

error: Content is protected !!