گسترش کلینیک‌های سرپایی برای تزریق رمدسیویر ضروری است

به گزارش روز جمعه ایرنا، دکتر سیدفرشاد علامه در بازدید از بیمارستان سینا و نشست با اعضای هیئت‌رئیسه این بیمارستان به منظور شناسایی چالش‌های موجود، ضمن قدردانی از زحمات کادر درمانی این بیمارستان در خدمات رسانی به مردم گفت:در بیمارستان سینا مدل ویزیت بخش‌ها متفاوت بوده و از برون‌سپاری نیز بهره‌گیری شده که این کار می‌تواند گسترش پیدا کند.

وی بر اضافه شدن بخش‌های جدید و کمک به بیماران تا فروکش کردن پیک پنجم کرونا، تعطیلی عمل‌های غیراورژانسی، کمک گرفتن از نیروهای پرستاری سایر بیمارستان‌ها و همکاری بیشتر اساتید و دستیاران تاکید کرد و گفت:دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای رفع چالش‌ها و مشکلات به بیمارستان های تحت پوشش خود کمک خواهد کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، گسترش کلینیک‌های سرپایی به منظور تزریق داروی رمدسیویر به بیماران کرونایی را در شرایط موج پنج کرونا و در راستای کاهش صف انتظار بیماران ضروری دانست.

رییس بیمارستان سینا نیز در این نشست ضمن تشریح شرایط فعلی این بیمارستان تاکید کرد: مهم‌ترین چالش فعلی ما کمبود نیروی انسانی است.

دکتر دکتر محمد طالب پور با بیان اینکه، بیمارستان سینا در حال حاضر از امکان افزایش تخت ICU برخوردار است افزود: در خصوص کلینیک سرپایی رمدسیویر مشکل عمده نداریم و اگر در تأمین دارو مسئله‌ای نباشد می‌توانیم حجم فعالیت‌هایی این کلینیک را افزایش دهیم.

وی همچنین اظهارکرد: بیمارستان سینا در زمینه نیروی پرستاری فراخوان جذب نیروی داوطلب داده ایم که چندان مورد توجه قرار نگرفت، ضمن اینکه عمل‌های الکتیو یا غیراورژانسی را به میزان یک‌سوم کاهش داده ایم.

مشاور رییس بیمارستان سینا نیز با بیان اینکه، در حال حاضر مشغول ارائه خدمات در شرایط اضطراری هستیم، تاکید کرد: در چند ماه گذشته اقدامات بزرگی انجام‌شده است.

دکترمحمود بیگلر افزود: اگر برنامه‌ریزی نداشتیم نمی‌توانستیم شرایط فعلی را رقم بزنیم. ضمن اینکه میزان اکسیژن در قسمت‌های غیرضروری را کاهش داده تا بتوانیم در تأمین اکسیژن بیماران مشکلات کمتری داشته باشیم.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران، درحال حاضر پنج بخش کرونا بیمارستان سینا تهران توسط برون‌سپاری مدیریت‌شده و تنها دو بخش توسط پزشکان این بیمارستان مدیریت می‌شود.

error: Content is protected !!