میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ایلام ۵۰ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری عصر جمعه در گفتگو با رسانه‌های استان با اشاره به شرایط حاد کرونایی در ایلام خواستار ایجاد هم افزایی در کنترل این بیماری شد و اظهار کرد: کنترل وضعیت کرونا در موج پنجم اولویت مهم استان برای حفظ سلامت مردم است و در این زمینه همه دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات و همکاری با ستاد مقابله با کرونا هستند.

استاندار ایلام با اشاره به روند واکسیناسیون در استان خواستار تسریع در این موضوع شد و گفت: تاکنون کل واکسیناسیون انجام شده در استان ۵۹ هزار و ۴۰۳ دوز بوده است.

وی در ادامه خواستار اهتمام جدی مردم و مسئولان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان شد و گفت: همچنان مهمترین راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا نسب به کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان هشدار داد و عنوان کرد: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قریب ۵۰ درصد است و تا زمانی که این میزان به بالای ۸۵ درصد نرسد نمی‌توان به کنترل بیماری در استان امیدوار شد.

وی با اشاره به وضعیت خطرناک کرونا در استان گفت: با توجه به اینکه در موج پنجم کرونا خطر انتقال بیماری چند برابر گذشته شده است، تمامی مجوزهای تردد لغو شده و من بعد هیچ مجوزی برای تردد در جاده‌های استان صادر نمی‌شود.

وی افزود: بر این اساس همه ترددهای غیرضروری بین شهری به نقاط قرمز و نارنجی یا مناطق با وضعیت عادی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

نوذری با اعلام این خبر که اعمال جرائم مربوط به محدودیت تردد کرونایی در استان به صورت هوشمند و توسط دوربین مستقر در جاده‌ها انجام می‌شود، اضافه کرد: افراد متخلف مشمول جریمه یک میلیون تومانی در مناطق قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی در مناطق نارنجی خواهند شد.

استاندار ایلام در پایان بیشترین عامل ابتلای مردم استان به کرونا را دورهمی های خانوادگی و حضور در مراسمات و اجتماعات عنوان کرد و گفت: از مردم استان تقاضا دارم برای عبور از این شرایط خطرناک ضمن رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی تا آنجا که می‌توانند از حضور در گردهمایی‌ها، اجتماعات و دور همی های خانوادگی پرهیز کنند.

بر اساس این گزارشات هم اکنون شهرستان‌های ایلام، چوار، دره شهر، مهران و آبدانان در وضعیت قرمز، شهرستان‌های دهلران و بدره در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ملکشاهی، سیروان، چرداول، هلیلان و ایوان در وضعیت زرد قرار دارند.

error: Content is protected !!