بستری مبتلایان به کرونا درمنطقه سیستان بدون هیچ مشکلی در حال انجام است

به گزارش ایرنا، قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا حوزه سیستان اظهارداشت: از تمام کسانی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهند خواهش دارم که در محیط جامعه آرامش ایجاد و واقعیت‌ها را در موضوع کرونا نشان دهند.

وی با اشاره به اقدامات بهداشتی درمانی انجام شده در منطقه سیستان افزود: پارسال سه دستگاه سی تی اسکن، بیمارستان تنفسی با  تجهیزات کامل در زابل به بهره‌برداری رسید و در کنارش بیمارستان سل که خیرساز بوده و هم‌اینک ۴۶ تخت دارد راه‌اندازی خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین  قول می‌دهیم بقیه تخت‌های بیمارستان سل زابل که ۷۰ مورد بوده تا شنبه  تحویل داده خواهد شد از اینرو ۱۰۰ تخت خالی در بیمارستان امیر المومنین قابلیت استفاده برای مریض را دارد.

وی بیان کرد: ظرفیت در بیمارستان‌ها وجود دارد و از بیمارستان‌های سیار و نیروهای مسلح  نیز می‌توانیم استفاده کنیم که هم‌اینک لازم به این استفاده نیست و در صورت لزوم در کمتر از  ۲۴ ساعت نصب خواهند شد.
جان بابایی تصریح کرد: مراحل ساخت کلینیک ویژه دانشگاه زابل تمام شده و اگر هزینه‌ای برای راه‌اندازی کلینیک ویژه، توسعه اورژانس  و بیمارستان سل لازم باشد پرداخت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هر مشکلی در سیستان و بلوچستان باشد روزانه پیگیری می‌کنم تا تصمیمات گرفته شده هر چه زودتر اجرایی شود بیان کرد: با کمک بیمه سلامت و نیز اقدام خودمان  هفته بعد حداقل ۲ ماه از کارانه پزشکان و پرستاران را پرداخت می‌کنیم تا رضایتمندی در بین کارکنان ایجاد شود.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان زابل هماهنگ کردیم تا فردا ۵۰ سیلندر ۵۰ لیتری داخل بیمارستان می‌آید و باز اگر  اکسیژن‌ساز مشکل داشته باشد با کمال میل در خدمت دوستان هستیم.
به گزارش ایرنا اسماعیل نجار معاون وزیرو رییس سازمان مدیریت بحران کشور و قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز چهارشنبه به منظور بررسی شرایط بحرانی ویروس کرونا و خشکسالی منطقه سیستان وارد فرودگاه زابل شدند و مورد استقبال احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.

در این سفر دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله دهمرده و محمد سرگزی نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور دارند.

error: Content is protected !!