بستری ۱۴۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه نوروزیان اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع بستری های کرونا در بیمارستان های هرمزگان، ۹۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال ۱۱ نفر از آنها وخیم گزارش شده است و پزشکان امید چندانی به زنده بودن آنها ندارند.

وی با اشاره به فوت یک مبتلای دیگر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: بیمار یک بانوی ۷۳ ساله از شهرستان میناب بود و اکنون مجموع فوتی های کرونا در هرمزگان به یک هزار و ۴۱۸ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در طول یک هفته گذشته شاهد افزایش ۱۹ درصدی موارد غربالگری و تست کرونا و همچنین افزایش هفت درصد موارد مثبت در استان بودیم، اما میزان فوتی های کرونا در همین بازه زمانی هفت درصد، موارد بستری هشت درصد و بستری در بخش مراقبت های ویژه ۱۸ درصد کاهش داشته است.

نوروزیان وضعیت همه شهرستان های هرمزگان بسیار پرخطر ارزیابی کرد و گفت: براساس ارزیابی های وزارت بهداشت هم اکنون شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، بستک، پارسیان، بندرخمیر، جاسک، حاجی آباد، میناب، کیش، قشم و رودان در وضعیت قرمز، شهرستان های سیریک و بشاگرد در وضعیت نارنجی و شهرستان بوموسی در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند.

این مقام مسوول بیان داشت: مهمترین گام جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا از هر نوع آن رعایت کامل و جدی شیوه نامه های بهداشتی است و ما از همه مردم درخواست داریم تا حساسیت شرایط را درک کرده و خود را ملزم به رعایت این شیوه نامه جهت حفظ جان خود و عزیزانشان بدانند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی یک الزام اجتماعی است، گفت: دستاوردهای علمی نشان می‌دهند که اگر یک نفر مبتلا به ویروس کرونا باشد و از ماسک استفاده کند تا ۵۰ درصد شانس انتقال ویروس به اطرافیان کاهش می‌یابد و اگر اطرافیان نیز از ماسک استفاده کنند، شانس ابتلا به کمتر از پنج درصد می‌رسد که این خود نشان دهنده اهمیت استفاده از ماسک در شرایط موجود است.

error: Content is protected !!