بیش از ۲ هزار گیلانغربی علیه کرونا واکسینه شدند

دکتر «فریدون نوری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا به امروز با مشارکت فعال سربازان خط مقدم بهداشت، بهورزان سخت کوش خانه‌های بهداشت و مراقبین سلامت در پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی سه هزار و ۷۵۳ نفر واکسن نوبت اول و ۲ هزار و ۱۸ نفر واکسن نوبت دوم را  دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: از روز دوشنبه ۲۱ تیرماه واکسیناسیون نوبت دوم جامعه هدفی که نوبت اول را دریافت داشته اند و  همچنین نوبت اول جا مانده های گروه سنی ۷۰ سال به بالا آغاز شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب با ابراز نگرانی از تداوم افزایش موارد ابتلا به کرونا در این شهرستان، گفت: تعداد موارد مثبت روزانه در این شهرستان همچنان در رنج پایدار باقی مانده است و هم اکنون ۹نفر از شهروندان در  بیمارستان الزهرا (س) گیلانغرب و یک نفر نیز در سایر بیمارستان های کرمانشاه بستری هستند.

دکتر نوری ادامه داد: در رنگ بندی ۱۹ تیر، شهرستان گیلانغرب همچنان در وضعیت قرمز  قرار دارد و با وجود شرایط قرمز شهرستان بسیاری از شهروندان همچنان به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها کم توجه هستند.

وی از مردم خواست برای بازگشت شهرستان به شرایط عادی سربازان جبهه مقابله با کرونا را یاری کنند.

او ادامه داد: از ابتدای فروردین امسال در گیلانغرب تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ نمونه اخذ شده که یک هزار و ۳۶۰ مورد مثبت بوده و ۱۸ مورد نیز فوت کرده اند و از ابتدای شروع اپیدمی در این شهرستان  از ۱۰ هزار و ۲۰۰ نمونه اخذ شده، تست ۲ هزار و ۶۳۲نفر مثبت بوده که ۸۳ نفر نیز فوت شده‌اند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

error: Content is protected !!