بیش از ۶۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال استان قزوین واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر پیمان نامدار ظهر سه شنبه در جلسه اضطراری قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: تعداد بستری‌ها از مرز هشتاد نفر در روز عبور کرده و با ادامه این وضعیت تا روز پنجشنبه تخت‌های بیمارستانی استان پر خواهد شد.

وی افزود: ۱۸ هزار واکسن جدید دست ما رسیده و تا آخر هفته این رقم افزایش خواهد یافت و امیدواریم تا چند روز اینده روند واکسیناسیون سرعت یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: بیش از ۶۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال در استان قزوین واکسینه شده‌اند که رقم خوبی است.

وی بیان کرد: تزریق واکسن به گروه‌های شغلی جدید تنها با دستور شخص وزیر ممکن است و در صورت وجود ابلاغ و تأمین واکسن بدون شک کار واکسیناسیون را انجام خواهیم داد.

نامدار ادامه داد: وضعیت شیوع در تاکستان قابل کنترل و در آبیک نگران کننده است اما روند بیماری در البرز و قزوین صعودی است و نیاز است برنامه ریزی مناسب انجام شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از جمله یک جوان ۲۰ ساله بدون بیماری زمینه‌ای فوت کرده‌اند، تصریح کرد: اعمال جراحی زیبایی در کلیه بیمارستان‌های استان ممنوع است و اعمال جراحی غیر ضروری در بیمارستان‌های دولتی ممنوع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: موارد تست مثبت در استان قزوین بالا رفته و شصت درصد تست‌ها مثبت است و این میزان با پیک نخست برابر است

error: Content is protected !!