سونامی کرونا در راه است/ تعطیلات بهانه‌ای برای سفر نباشد

به گزارش خبرنگار مهر منوچهر حبیبی ظهر سه شنبه در جلسه اضطراری قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: شرایط کرونا بحرانی است و تنها راه خروج از این وضعیت همدلی و همراهی است.

وی افزود: شتاب ویروس دلتا بسیار بالا است و اگر ما دقت و توجه نکنیم به نحوی گرفتار خواهیم شد که بیرون آمدن از آن سخت است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه یک سونامی در راه است که همه باید مراقبت کنیم، عنوان کرد: تعطیلی برای مهار بیماری کرونا است و نباید آن را بهانه‌ای برای مسافرت و تفریح بدانیم.

وی بیان اینکه توان مسئولان و ظرفیت‌های استان محدود اما توان مردم بالا است و عبور از این مرحله تنها با کمک مردم ممکن است، بیان کرد: خطر جدی است و همه باید به فکر سلامتی خود باشیم.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین ادامه داد: پرهیز از مسافرت، دورهمی ها و عدم حضور در تجمعات باید عملیاتی شود و تحقق آن نیز نیاز به همدلی و همراهی و همکاری همه مسئولین دارد.

وی تاکید کرد: ممنوعیت تردد از امروز اجرایی می‌شود و ورود خودروهای غیر بومی به داخل استان ممنوع و خروج پلاک‌های بومی به خارج از استان ممنوع است.

حبیبی با بیان اینکه ممنوعیت تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح استمرار دارد، گفت: محورهای ورودی و خروجی استان باید مسدود شود و مسئولیت ترددها با نیروی انتظامی است.

وی اضافه کرد: فرمانداران اجازه صدور هیچ مجوزی برای خروج شهروندان از استان ندارند و در صورت صدور مجوز، نیروی انتظامی بدون توجه به مجوزها، برخورد کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار از بلامانع بودن تردد پلاک‌های بومی در درون استان خبر داد و گفت: قرار بود دو مرکز واکسیناسیون تا روز دوشنبه راه اندازی شود اما تا به حال صورت نگرفته است و باید این مراکز از پنجشنبه کار خود را آغاز کنند تا شاهد شلوغی نباشیم.

وی عنوان کرد: بازار به جز مشاغل گروه یک تعطیل هستند و فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.

حبیبی با بیان اینکه واکسیناسیون باید سرعت یافته و به روزی ده هزار تزریق برسیم، تاکید کرد: شاهد اثر مثبت واکسیناسیون در سنین بالا هستیم و بر همین اساس باید این روند با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی در پایان با بیان اینکه رستوران‌ها تا اطلاع ثانوی فقط مجاز به ارائه خدمات به صورت بیرون بر هستند، یادآور شد: اجرای مراسم تنها در فضای باز و با رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و امیدواریم همراهی و همکاری ادامه داشته باشد

error: Content is protected !!