بیمارستان صحرایی ۷۰ تختخوابی در نهبندان مستقر شد

حسین دهقانی روز چهارشنبه در حاشیه برپایی این بیمارستان به خبرنگاران اظهار داشت: همان گونه که انتظار می‌رفت شاهد افزایش بیماران کرونایی در شهرستان نهبندان هستیم.

وی افزود: بیمارستان شهید آتشدست نهبندان در حالی که ظرفیت ۳۲ تختخوابی دارد، در حال حاضر ۵۰ بیمار در این بیمارستان بستری هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: با تصمیماتی که گرفته شد، بیمارستان صحرایی موجود دانشگاه علوم پزشکی به شهرستان نهبندان منتقل و مستقر شد و تا عصر امروز افتتاح می‌شود.

وی گفت: این بیمارستان ظرفیت ۷۰ تخت دارد که اگر نیاز باشد از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد و همزمان یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری پرتابل و اتوبوس اورژانس هم به این شهرستان منتقل شد و ظرفیت‌های خوبی در منطقه در راستای درمان بیماران کرونایی ایجاد کردیم.

دهقانی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند حداکثر ظرفیت‌های خود را در نهبندان بسیج کرده تا بتوانیم حداکثر پوشش و خدمت را به بیماران کرونایی در همین شهرستان داشته‌ باشیم و بیماران به سایر شهرستان‌ها و مرکز استان منتقل نشوند.

وی گفت: عمده بیمارانی که در شهرستان نهبندان داریم از استان سیستان و بلوچستان به نهبندان آمدند و فوتی‌هایی که هم داریم بخش عمده‌ آنان مربوط به استان همجوار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: تلاش ما این است که حداکثر خدمت را داخل شهرستان به بیماران کرونایی ارائه کنیم تا تهدید احتمالی که شاید متوجه سایر شهرستان‌های استان شود، از بین برود.

وی افزود: با زیرساخت‌هایی که فراهم شده بیماران کرونایی بخش عمده خدمات را در نهبندان دریافت می‌کنند و نیازی به مراجعه به مرکز استان نیست.

خراسان جنوبی جزو ۲۵ استان کشور است که در شروع خیز پنجم قرار گرفته و روند بستری‌ بیماران کرونایی در این استان صعودی است.

میزان مراجعه سرپایی و تست‌های مثبت از هفته دوم تیر ماه جاری افزایش پیدا کرده است و شهرستان‌های استان به تدریج تغییر رنگ داده‌اند.

مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است و اکنون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارد.

error: Content is protected !!