ظرفیت ایجاد تخت بیماران کرونایی در جنوب کرمان پُر شد

به گزارش ایرنا، دکتر اصغر مکارم روز چهارشنبه در جریان بازدید از بیمارستان ۱۲ فروردین شهرستان کهنوج اظهارداشت: ظرفیت مراکز درمانی در این منطقه و در تمامی دنیا محدود است لذا در صورت مراجعه حجم زیاد افراد امکان پاسخگویی کاهش می یابد.

وی گفت: فضاهای درمانی دیگر قابلیت ایجاد تخت ندارد از این رو مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از انتشار بیشتر این ویروس جلوگیری کنند.

مکارم تعداد افراد بستری در مراکز درمانی جنوب کرمان (هفت شهرستان) را ۳۲۸ نفر اعلام کرد و گفت: این میزان بیشترین تعداد بستری طی سال های گذشته بوده لذا مردم بیشتر مراقبت کنند.

وی افزود: طبق آخرین آمار ۱۸۰ بیمار کرونایی بستری موقت هستند که این موضوع زنگ خطری برای افراد جامعه است تا درگیر این بیماری نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه تمامی امکانات دانشگاه را در ارایه خدمات به بیماران بسیج کرده ایم اظهار داشت: شرایط فعلی کرونا بحرانی است لذا اگر مردم مراقبت نکنند امکانات جنوب استان کرمان پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود.

وی به وضعیت شیوع ویروس کرونا در جنوب شرق کشور اشاره کرد و گفت: منطقه جنوب کرمان در همسایگی استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین ارتباطات را با این مناطق پرخطر داشته از این رو شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هستیم.

مکارم افزود: طی چند هفته توقع کاهش مبتلایان کرونا را در منطقه جنوب کرمان داشتیم ولی متاسفانه هنوز در قله هستیم لذا با تمام تلاش سعی در تامین تجهیزات درمانی و اطلاع رسانی داریم.

وی بر رعایت فاصله اجتماعی، استفاده مداوم از ماسک، شست و سوی مداوم دست ها و حاضر نشدن در تجمع ها تاکید کرد و مقابله با کرونا را نیازمند عزم ملی و منطقه ای دانست.

مکارم اظهار داشت: متاسفانه با وجود تاکیدهای زیاد، شاهد تجمع ها هستیم لذا این موضوع سبب شده تا در این موج باقی بمانیم.

وی به واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۳ درصد گروه هدف علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند و واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.

مکارم با بیان اینکه ۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در منطقه جنوب کرمان تزریق شد، از واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال طی هفته آینده خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه مراکز تجمیعی واکسن جنوب کرمان افزایش می یابد گفت: با رایزنی های انجام شده از هفته آینده سالن های ورزشی سپاه پاسداران و آموزش و پرورش به این مراکز اضافه می شود.

وی افزود: هم اکنون سه مرکز تجمیعی  در جیرفت، ۲ مرکز در کهنوج و پنج شهرستان جنوب کرمان هر کدام یک سالن تجمیعی واکسیناسیون در اختیار دارند.

مکارم بر نقش مهم واکسیناسیون در کاهش چرخه ویروس بویژه کنترل موج جدید کرونا تاکید و سوش جدید ویروس کرونا در منطقه را از نوع دلتا اعلام کرد.

وی  همچنین به بازدید از امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان کهنوج اشاره کرد و گفت: طرح ساختمان ستاد مرکز بهداشت این شهرستان با زیربنای یکهزار و ۳۳۳ مترمربع دارای سه طبقه با اعتبار ۷۱میلیار تومان در حال ساخت است.

مکارم به کلینیک تخصصی شهید سلیمانی کهنوج واقع در بیمارستان ۱۲ فرودین نیز اشاره و زیربنای این طرح را یکهزار و ۸۶۰  متر مربع با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و از نامگذاری این طرح به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

جنوب استان کرمان شامل هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، رودبارجنوب، منوجان، فاریاب، عنبرآباد و قلعه گنج می شود.

بیمارستان های شهرستان های جیرفت(سه بیمارستان)، کهنوج، رودبارجنوب، منوجان و قلعه گنج به مردم این منطقه خدمات درمانی ارایه می دهند.

اینک ۱۶ شهرستان از ۲۳ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

error: Content is protected !!