تاثیر بیشتر ورزش منظم بر بهبود بیماری پارکینسون

تاثیر بیشتر ورزش منظم بر بهبود بیماری پارکینسونورزش منظم به مدت ۶ ماه در منزل تاثیر بیشتری بر بهبود بیماری پارکینسون نسبت به تاثیر دارویی دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز، این تحقیق توسط سازمان تحقیقات سلامت و توسعه هلند انجام شده است. پژوهشگران، شرکت‌کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند و به هر یک از گروه‌ها برنامه انگیزشی با پاداش ارائه شد.

گروه کنترل فقط تمرینات کششی انجام دادند، در حالی که به گروه آزمایشی حداقل ۳۰ مرتبه در هفته تمرین دوچرخه ثابت در خانه و حداقل ۳ مرتبه ورزش هفتگی داده شد.

دوچرخه‌های ورزشی گروه آزمایش به بازی‌های انگیزشی مجهز شده بود تا این برنامه برای شرکت‌کنندگان سرگرم کننده‌تر و چالش برانگیزتر شود. به عنوان مثال، شرکت‌کنندگان در برابر گروهی از دوچرخه‌سواران رقابت می‌کردند که این بازی با سیستم ضربان قلب افراد هماهنگ بود.

شرکت‌کنندگان با انگیزه ۳ مرتبه در هفته و به مدت ۶ ماه، ورزش دوچرخه‌سواری را انجام دادند.

نتایج این تحقیق نشان داد بیماران از نظر قلبی و عروقی و حرکتی به طور قابل توجهی بهتر شده بودند که این مورد از ویژگی‌های قابل توجه در این تحقیق بود. این نتایج تاثیری بیشتر از تاثیر چندین دارو در درمان بیماری پارکینسون داشت.

دکتر نیکولین وان اظهار کرد: از انجام تمرین‌های ورزشی توسط افراد مبتلا به پارکینسون بسیار خوشحال شدیم و این ورزش تاثیر زیادی بر ناتوانی حرکتی آنها داشت. این تمرین دوچرخه‌سواری در خانه انجام می‌شود و بیماران به راحتی می‌توانند آن را انجام دهند.

پروفسور باس بلوم محقق اصلی این تحقیق اظهار کرد: نتیجه این مطالعه بسیار مهم است و در آینده بر تاثیرگذاری دوچرخه‌سواری طولانی‌مدت بر کند شدن پیشرفت بیماری تحقیق خواهد شد. این تحقیق الهام‌بخش دیگر تحقیقات در زمینه تاثیر ورزش بر بهبود سایر بیماری‌ها خواهد بود.

نتایج این تحقیق در نشریه The Lancet Neurologyمنتشر شده است.

error: Content is protected !!