تشدید محدودیت های کرونای در شیراز/ تعطیلی اماکن تفریحی و گردشگری

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عسکر جمشیدی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در شیراز ضمن ابراز نگرانی از رشد سه برابری آمار مراجعین به مراکز بهداشتی و مبتلایان به کووید ۱۹ در شیراز، بر ضرورت تشدید اقدامات پیشگیرانه و نظارت بر عملکرد ادارات و اصناف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برای مقابله باموج پنجم کرونا در شیراز محدودیت‌های کرونایی تشدید می‌شود، افزود: از پایان هفته، تمامی اماکن تفریحی، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها تعطیل بوده و برپایی چادر توسط مسافران ممنوع خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به رنگ بندی‌های اعلام شده، برگزاری کلاس‌های تقویتی و تابستانه آموزش و پرورش، صرفاً غیر حضوری خواهد بود و دانشگاه شیراز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در هنگام برگزاری کنکور اقدام کند.

معاون فرماندار شیراز ادامه داد: نیروی انتظامی با استفاده از ظرفیت بسیج نسبت به کنترل ترددهای بین شهری خصوصاً از مبادی شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان که در وضعیت قرمز کرونایی هستند اقدام کرده و اعمال قانون کنند.

جمشیدی افزود: مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی، مهمانسراها و تمامی اماکن دولتی حق پذیرش مهمان را نخواهند داشت. وی تاکید کرد: کافی شاپ ها، رستوران‌ها و فست فودها، صرفاً به صورت بیرون بر و در فضای باز امکان ادامه فعالیت خواهند داشت.

معاون فرماندار شیراز یادآور شد: فعالیت مجدد اکیپ‌های گشت مشترک نظارتی مرکب از نمایندگان اتاق اصناف، سازمان صمت و مراکز بهداشت از امروز چهارشنبه تحت نظارت و مدیریت ستاد کرونای شهرستان شیراز آغاز شده و تشدید نظارت‌ها بر اساس شرح وظایف اعلام شده به این تیم‌ها تا خروج شهرستان از وضعیت بحران ادامه خواهد داشت.

جمشیدی ادامه داد: برگزاری هرگونه تجمع در فضای بسته خصوصاً تالارها و باغ‌های مجالس ممنوع است و اداره امکان بر این دسته از واحدها نظارت ویژه خواهد داشت و تمامی امکان بهداشتی و بیمارستان‌ها به منظور رویارویی با موج پنجم کرونا در آمادگی کامل بوده و تدابیر لازم اتخاذ شده است.

وی افزود: تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی هستند و در صورت عدم رعایت آن مطابق با مقررات با آنان برخورد قاطع و قانونی صورت می‌پذیرد.

error: Content is protected !!