تشریح اقدامات قرارگاه مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن قوسیان مقدم دبیر کل جمعیت هلال‌احمر در خصوص اقدامات انجام‌شده در قرارگاه مرکزی مبارزه و پیشگیری از کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: از زمان استقرار این قرارگاه، حمایت‌های سازمان داوطلبان و همچنین مشارکت خیرین در این استان برای پیشگیری و درمان کرونا در منطقه آغاز شد.

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توزیع بیش از یک‌میلیون «ماسک» در شهرستان‌های استان از زمان استقرار قرارگاه تصریح کرد: یک‌میلیون و ۲۳۴ هزار ماسک از تاریخ ۱۷ تیر تا ۲۰ تیرماه در شهرستان‌های این استان توزیع شد، از این تعداد ۸۴ هزار ماسک را خیرین و مابقی را شعب استان تأمین کردند.

قوسیان مقدم در ادامه از اهدای ۵۷ کپسول «اکسیژن ۱۰ لیتری» در مدت ۴ روز ابتدایی استقرار پایگاه خبر داد و گفت: در ۴ روز ابتدایی استقرار پایگاه ۱۷ عدد کپسول توسط بیمارستان حضرت امام علی چابهار و ۴۰ عدد توسط بانک امانات سراوان سرباز به این قرارگاه اهدا شد.

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر گفت: ۲۳۵ عدد «کپسول ۴۰ لیتری» و ۱۰۰ عدد «کپسول ۵۰ لیتری» نیز در این مدت به قرارگاه اهدا شد؛ همچنین ۳۰۰۰ بسته «ست بهداشتی» و ۵۰ دستگاه «کولرآبی» نیز به این قرارگاه اهدا شد.

در سفری که دبیر کل جمعیت هلال‌احمر در روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه به استان سیستان و بلوچستان داشت؛ قرارگاه مرکزی مبارزه و پیشگیری از کرونا افتتاح شد. در این قرارگاه ۲۴ خیریه بزرگ کشوری بسیج شده‌اند تا با ارسال کمک‌های لازم به استان از شیوع بیماری کرونا پیشگیری کنند.

error: Content is protected !!