تعدادی از تجهیزات آزمایشگاه پاتولوژی بومی سازی شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمید رمضانی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز در آزمایشگاه‌های پاتولوژی در این شرکت دانش بنیان تولید می‌شود که برای تشخیص بیماری‌های مختلف از جمله سرطان می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی در ادامه بیان کرد:برای نمونه هنگام مراجعه یک بیمار و مشاهده علائم یک بیماری خاص از سوی پزشک، ممکن است دستور برداشتن مقداری از بافت بدن بیمار از اندام و محیطی که مشکوک به بیماری است صادر شود.

این فعال عرصه فناوری افزود: این بافت در آزمایشگاه پاتولوژی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود که بعنوان مثال آلوده به سرطان است یا خیر. برای تشخیص این مسئله به دستگاه‌های مختلفی نیاز است. یک دستگاه ممکن است وظیفه برش بافت را داشته باشد و یک دستگاه دیگر نیز بافت را بررسی کند.

رمضانی ضمن ارائه توضیحات بیشتر با بیان اینکه،  در یک آزمایشگاه پاتولوژی زنجیره‌ای از دستگاه‌های مختلف برای تشخیص وجود دارد، افزود: این ممکن است ۲۰ یا ۳۰ دستگاه مختلف را درگیر کند که پیش از این تقریباً همه این دستگاه‌ها از خارج از کشور وارد می‌شد،

وی تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت دانش بنیان فناوری ساخت این تجهیزات را در اختیار دارد و همه این دستگاه‌ها را در داخل کشور تولید می‌کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان همچنین تصریح کرد:قیمت دستگاه‌های این شرکت تقریباً یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی است. شاید یک دستگاه آمریکایی ظاهر زیباتری هم داشته باشد، اما ما مدعی هستیم که در برخی اوقات فناوری دستگاه‌های ایران‌ساخت ما از این دستگاه‌ها نیز بالاتر است.

وی اظهارکرد:در حال حاضر در برخی بیمارستان‌ها به دلیل عدم وجود یک قطعه کوچک، دستگاه گران قیمت خارجی بلااستفاده مانده است. چون قطعه‌اش وجود ندارد، در حالی که ما خدمات پس از فروش گسترده، گارانتی ۳ ساله و حتی خدمات تعویض دستگاه معیوب را به مشتری ارائه می‌کنیم.

error: Content is protected !!