تعداد بیماران بستری آمل از مرز ۳۰۰ نفر عبور کرد

علیرضا شریعت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وضعیت کرونایی آمل را به شدت خطرناک توصیف کرد و گفت: طی هفته گذشته آمار فوتی ها افزایش داشته و  میانگین سن افراد فوت شده نیز کاهش یافته است و حتی یک نوجوان ۱۳ ساله نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داد.

 وی افزود: متاسفانه شیوع کرونا در آمل پس از یک بهبود نسبی مجددا، حاد شده است و علاوه بر افزایش بیماران بستری، تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ نیز به شدت در حال افزایش است.

فرماندار آمل با بیان اینکه در حال حاضر این افراد در خانه قرنطینه هستند ادامه داد: ممکن است این افراد نیز به بستری شدن نیاز داشته باشند که در این صورت کنترل اوضاع بسیار سخت خواهد شد.

وی گفت: در همین راستا تعداد تخت های اضافی برای بیمارستان ها در نظر گرفته شده است تا در صورت نیاز استفاده شود.

شریعت همچنین از پیش بینی نقاهتگاه در این شهرستان خبر داد و گفت: توجه به روند افزایشی شناسایی بیماران کرونایی ، نقاهتگاهی برای نگهداری و مراقبت از بیماران در این شهرستان در نظر شده است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.

 وی بررسی تجهیزات بیمارستان را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و افزود : امکاناتی نظیر اکسیژن ساز ، کپسول اکسیژن و ونتیلاتور را درخواست دادیم تا در صورت افزایش بیماران بستری ، مشکلات گذشته تکرار نشود.

 کمبود نیروی کادر درمان

معاون استاندار همچنین نسبت به کمبود کادر درمانی به علت خستگی کادر فعلی و افزایش تعداد بیماران ابراز نگرانی کرد و گفت : با توجه به شرایط به وجود آمده به افراد بیشتری برای  پرستاری و مراقبت بیماران کرونایی نیاز است

وی  با بیان اینکه کادر درمان بیمارستان ها بشدت خسته شده اند ، افزود : با توجه به اینکه بیماران کرونایی بشدت به پرستار برای مراقبت نیاز دارند ، باید نیرو های تازه نفس به بیمارستان های شهرستان اعزام شود و درخواست ما هم این است که دانشجویان سال آخر پزشکی،، پرستاران و نیروهای خدماتی و اعضای هلال احمر به کمک بیمارستان های شهرستان بیایند.

شریعت همچنین خواستار ورود خیرین به حوزه کرونا شد و گفت: تقاضا داریم خیرین همانند موج اول همه گیری این بیماری به این بخش ورود کنند تا با کمک هم بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

وی گفت: لازم است برای خروج از شرایط فعلی همه افراد پای کار باشند و با کمک های نقدی و غیر نقدی در تهیه ماسک های استاندارد، گان و سایر ملزومات کمک کنند.

فرماندار آمل از پلمب شدن ۱۰ تالار پذیرایی در پی تخلف کرونایی خبر داد و گفت: علاوه بر پلمپ تالارها به دستور دادستانی با برگزار کنندگان مراسم نیز برخورد قضایی صورت گرفت.

شریعت با بیان اینکه در اجرای مصوبات ستاد کرونا هیچ گونه اغماضی وجود نخواهد داشت ، افزود: نظارت ها در سطح شهرستان  ادامه دارد و با هرگونه تخلفی متغیر با تصمیمات ستاد کرونا به صورت قضایی برخورد خواهد شد.

error: Content is protected !!