وزیر بهداشت ۱۰۰ میلیارد تومان به بیمارستان سینا کرمانشاه کمک کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز جمعه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که به ریاست وزیر بهداشت در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، از دستور فوری دکتر نمکی برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیرات و بازسازی بیمارستان سینا تشکر و قدردانی کرد و افزود: با این اقدام ارزنده بیمارستانی مجهز برای بحران‌ها خواهیم داشت که همیشه با آمادگی پاسخ به بحران ها می تواند در بخش درمان کمک نماید.

به دنبال پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پس از طی مراحل قانونی و حقوقی، سرانجام در ۱۱ بهمن ۹۹ با رای قطعی مراجع قضایی، بیمارستان سینا به دانشگاه علوم پزشکی عودت داده شد.

بیمارستان سینا در سال ۱۳۸۹ از دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه جدا شده و در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته بود.

در استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت اکنون بیش از سه هزار تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.  

استاندار کرمانشاه در ادامه همچنین از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای خرید تجهیزات درمانی از جمله سی تی اسکن توسط وزیر بهداشت خبر داد و اظهار کرد: با همکاری و همراهی مردم و مسوولان از این پیک سخت عبور خواهیم کرد و برخود وظیفه می دانم از مردم عزیز، اصناف و بازاریان و اقشار مختلف که در این بحران با اینکه به لحاظ معیشت و اقتصاد هم دچار خسارت می شوند صمیمانه تشکر کنم و از کادر بهداشت و درمان نیز که از جان خود برای سلامت مردم می گذرند تقدیر نمایم.

وی یادآوری کرد: در ابتدای هر موج کرونا که احتمال همه گیری آن وجود دارد نقشه راهی که در همان آغازین روزهای شیوع کرونا تدوین شده بود مورد بازنگری قرار می گیرد تا بتوانیم بهتر با آن پیک با توجه به شرایط موجود مقابله کنیم.

بازوند با بیان اینکه پیک چهارم تنها روی دوش کرمانشاه نیست و در همه شهرستان ها پخش شده است، یادآوری کرد: تلاش می کنیم با همدلی و همکاری همه دستگاه ها در کنار همکاری و رعایت بیشتر مردم از آن عبور کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به خرید چند دستگاه اکسیژن ساز برای استان، گفت: حدود پنج دستگاه دیگر نیاز داریم که امیدوارم با مساعدت وزرات بهداشت مشکل کمبود حل شود.

وی در عین حال از موافقت آقای زنگنه وزیر نفت برای خرید سه دستگاه اکسیژن ساز جهت نصب در مراکز درمانی کرمانشاه خبر داد و گفت: وزارت نفت پیش از این هم ۱۳ دستگاه دیگر برای استان خریداری کرده بود که جای قدردانی دارد.

بازوند در عین حال از حضور یک خیر سلامت نیز خبر داد و گفت: قرار است با کمک ۲۰ میلیارد تومانی وی، تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان ها و مراکز درمانی خریداری شود.

استاندار کرمانشاه همچنین با قدردانی از همکاری مردم در سه پیک گذشته کرونا، گفت: امیدوارم مردم خوب استان در این پیک هم مانند قبل همکاری های لازم را به عمل آورده و با کمترین تلفات از آن عبور کنیم.

وی در پایان با قدردانی از تلاش های وزیر بهداشت و کارکنان و کادر درمانی بیمارستان های کشور، گفت: بدون شک مدیریت صحیح آقای نمکی و تلاش و مجاهدت پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان مراکز درمانی باعث شده تا کرونا حداقل تلفات را به جا بگذارد که جای قدردانی دارد.

error: Content is protected !!