محدودیت‌های کرونایی جدیدی در استان قزوین اعمال خواهد شد

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع این بیماری با سرعت بالا در سطح استان قزوین گفت: متأسفانه تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا با سرعت بالایی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه در دو روز گذشته تعداد فوتی‌ها در قزوین دو رقمی شده است، افزود: متأسفانه تعداد فوتی‌ها در قزوین به شکل تصاعدی در حال افزایش است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: در حال حاضر غالب تخت‌های بیمارستانی پر شده و شرایط برای بستری بیماران بدحال خوب نیست.

وی اضافه کرد: هیچ راهی جز مراعات پروتکل‌ها وجود ندارد و دید و بازدیدها، تجمعات و بازارگردی باید تعطیل شود.

حبیبی تأکید کرد: بازار و کسبه باید کمک و همراهی کنند تا از این بحران عبور کنیم.

وی بیان کرد: تمامی امکانات و ظرفیت‌های درمانی در اختیار این بیماری قرار گرفته ولی سرعت و شدت این بیماری به حدی است که بالاتر از میزان ظرفیت‌ها وامکاناتی است که فراهم شده است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: با ادامه این روند ظرف چند روز آینده با مشکلات جدی روبرو خواهیم بود و بحران شکل تازه ای در قزوین به خود خواهد گرفت.

این مسئول تأکید کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در استان قزوین محدود بوده و به هیج وجه پاسخگوی سرعت و شدن کرونا نیست.

وی با بیان اینکه بخشی از تصمیمات برای محدودیت‌ها در حوزه ستاد ملی کرونا است گفت: با توجه به اختیاراتی که مربوط به ما است به زودی محدودیت‌های جدیدی در استان قزوین اعمال خواهد شد.

حبیبی خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۲ هزار تست پی سی آر در قزوین انجام می‌شود و تعدادی از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی هم مجوز آزمایش پی سی آر دریافت کرده‌اند.

وی یادآورشد: درمان آخرین حلقه مهار کرونا و پرهزینه ترین مرحله است و بدون شک پیشگیری بهترین و کم هزینه ترین راه برای مبارزه با این ویروس منحوس است.

error: Content is protected !!