۲هزار تخت بیمارستانی برای پیک چهارم کرونا در کرمانشاه پیش‌بینی شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «محمودرضا مرادی» روز جمعه در ستاد استانی مقابله با کرونا کرمانشاه که با حضور وزیر بهداشت در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اگر روند شیوع بیماری به همین شکل باشد پیش‌بینی می‌شود تعداد بیماران بستری تا هزار و ۸۰۰ نفر هم برسد.

وی ادامه داد: در صورتی هم که هزار و ۸۰۰ بیمار بستری در مراکز درمانی داشته باشیم به حدود ۶۰۰ تخت “آی سی یو” هم نیاز پیدا خواهیم کرد.

مرادی در عین حال از بستری بودن ۷۹۴ نفر در استان تا صبح امروز به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: ۱۳۲ نفر این افراد در بخش آی سی یو بستری هستند و ۲۰ نفر هم در بخش ایزوله قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام روزانه هزار و ۵۰۰ تست “پی سی آر” در ۲۰ مرکز ۱۶ ساعته استان نیز خبر داد و گفت: تعداد تست های به عمل آمده که تا پایان اسفند سال قبل ۴۲ هزار و ۶۷۷ مورد بود تا روز ۲۴ فروردین به ۶۵ هزار و ۵۶۵ مورد رسیده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش مرگ و میرها در پیک های گذشته، گفت: در پیک اول بیشترین مرگ و میر به ۶ مورد در یک روز رسید، در پیک دوم به ۱۰ مورد و در پیک سوم به ۲۴ مورد در روز رسید.

مرادی یادآوری کرد: هم اکنون ۱۶ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح استان وجود دارد که امیدوارم با مساعدت وزارت بهداشت و درگیری کرمانشاه با پیک چهارم این تعداد افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا را انجام تست پی سی آر از افرادی عنوان کرد که از مرزهای استان کرمانشاه قصد ورود به کشور را داشتند عنوان کرد و گفت: در صورتی که نتیجه این آزمایش منفی بود اجازه ورود به آنها داده می شد.

وی همچنین به برخی مشکلات پیش رو استان اشاره کرد و گفت: یکی از آنها کمبود تخت آی سی یو است که امیدوارم وزارت بهداشت کمک های لازم را در این زمینه به کرمانشاه داشته باشد.

مرادی در پایان و با اشاره به نیاز کرمانشاه به اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی برای مقابله با کرونا در نیمه نخست امسال، گفت: برای خدمات دهی بهتر به بیماران مبتلا به کرونا نیاز به جذب ۲۷۴ نیروی جدید شامل پرستار، کمک پرستار و نیروی خدماتی داریم.

توزیع ۹۰۰ هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح موفق شهید سلیمانی، گفت: در این طرح با کمک و مشارکت دیگر دستگاه ها ۹۰۰ هزار بسته معیشتی میان خانوارهای نیازمند در چند مرحله توزیع شد.

سردار سرتیپ پاسدار «بهمن ریحانی» اظهار داشت: توزیع ۶۰۰ هزار بسته کمک آموزشی و تهیه ۴۷۹ جهزیه برای دختران دم بخت که از نظر مالی در مضیقه بودند، از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

وی همچنین از آزاد کردن ۴۱۰ زندانی جرایم غیرعمد در ایام کرونا خبر داد و گفت: ۵۴ واحد مسکونی نیز تعمیر و در اختیار صاحبانشان قرار گرفت.

سردار ریحانی همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰ محله پرخطر، یادآوری کرد: بسته های بهداشتی لازم میان ساکنان این محله ها از جمله پنج میلیون عدد ماسک توزیع شد.

error: Content is protected !!