تغییر رنگ‌بندی قائمشهر به معنای از سرگیری فعالیت همه مشاغل نیست

یحیی یوسف پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون ۱۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های رازی و ولیعصر این شهرستان بستری هستند که از این تعداد بیمار کرونایی ۱۳۸ بیمار در بیمارستان رازی و مابقی هم در بیمارستان ولیعصر بستری می باشند.

وی شرایط همه گیری ویروس کرونا در این شهرستان را شکننده توصیف کرد و اظهار داشت: از سرگیری فعالیت های صنفی و مشاغل بر اساس مصوبات ستاد است که در حال حاضر شامل مشاغل سطح یک و دو می‌شود.

فرماندار قائمشهر تغییر وضعیت رنگ بندی قائمشهر از قرمز به نارنجی را ناشی از همراهی مردم و اصناف دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه تراکم جمعیتی شهرستان قائمشهر بالا است بنابراین از مردم و بازاریان می خواهیم تا همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم از وضعیت نارنجی کرونایی به زرد برسیم.

یوسف پوربر لزوم تعطیلی مشاغل سطح سه و چهار تاکید کرد و گفت: کوچک ترین عادی انگاری می تواند بار دیگر این شهرستان را به وضعیت قرمز بکشاند.

وی با اعلام اینکه روند شیوع بیماری در قائمشهر رو به کاهش است، افزود: اما نباید با عادی انگاری مجدداً موجب افزایش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های این شهرستان باشیم چرا که در هفته های گذشته فشار زیادی بر کادر درمان وارد شده است.

فرماندار قائمشهرافزود: از مردم می خواهیم تا همچون گذشته با پرهیز از عادی انگاری، همچنان مراقبت های لازم را برای پیشگیری از بیماری کرونا انجام دهند و از رفتن به دورهمی های خانوادگی و تجمعات پرهیز کنند.

وی در خصوص فعالیت بازارهای روز این شهرستان گفت که درحال حاضر تصمیمی برای بازگشائی بازارهای روز نداریم اما اگر این اتفاق بیافتد باید براساس رعایت پروتکل های بهداشتی و چهارچوب قانون باشد.  

پلمب ۴۶ واحد صنعتی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قائمشهر با بیان اینکه با توجه به وضعیت نارنجی، اصناف سطح یک و ۲ حق فعالیت داشته است، افزود: از چهاردهم فروردین ماه امسال تا روز گذشته از ۲ هزار و ۶۴۰ واحد صنفی بازدید به عمل آمد.

مجید ابراهیم نژاد با اعلام اینکه ۱۰ اکیپ در سطح شهر از بازار و اصناف سرکشی می کنند، گفت که طی بازدیدهای انجام شده، ۴۶ واحد صنفی پلمب و ۷۴ واحد هم به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

قائمشهر نخستین شهرستان استان مازندران بود که در موج چهارم همه گیری ویروس کرونا وارد رنگ بندی قرمز شد که این مسئله به ۱۳ فروردین ماه بازمی گردد. 

همچنین این شهرستان نخستین میزبان ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی بود که توسط ۲ مسافر اهل استان قزوین که مهمان خانواده‌ای در قائمشهر بودند وارد استان مازندران شد.

error: Content is protected !!