تکذیب ابتلای اهالی یک روستا چهارمحال و بختیاری به HIV به علت سرنگ آلوده

تکذیب ابتلای اهالی یک روستا چهارمحال و بختیاری به HIV به علت سرنگ آلودهرییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: موضوع ابتلای جمع کثیری از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV کذب و به دور از حقیقت است و معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه‌های ابتلای آنها کاملا مشخص است و راه انتقال مبتلایان نیز به اطلاع آنها رسیده است.

دکتر محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شایعاتی که اخیرا در مورد ابتلای تعداد زیادی از اهالی یک روستا در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV مطرح شده، گفت: این موضوع کذب و بدور از حقیقت است و از مجاری قانونی، آن را دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه‌های ابتلای آنها کاملا مشخص است و تحت مراقبت و درمان قرار دارند و به هیچ عنوان، انتقال عفونت از طریق آزمایش‌های تشخیصی و … در میان آنها، صحت ندارد.

وی با بیان اینکه راه انتقال ویروس به این افراد به اطلاع آنها رسیده است، افزود: وزارت بهداشت به هیچ عنوان خود را مجاز نمی‌داند که در این مورد، اطلاعات شخصی بیماران را اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای کند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: از همه مردم و اصحاب رسانه انتظار داریم که وزارت بهداشت و کارکنان خدوم بهداشتی نظام سلامت را که خادمان شریف مردم کشور بوده و هستند را مورد حمایت جدی قرار داده و به هیچ عنوان به این شایعات بی‌ارزش و بی‌مبنا توجهی نکنند.

error: Content is protected !!