تکمیل ظرفیت بیمارستان نهبندان/ راه اندازی بیمارستان صحرایی

حسین دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان نهبندان اظهار کرد: تعداد بیماران بستری طی چند روز گذشته در نهبندان افزایش و تمامی فضا های درمانی بیمارستان این شهرستان به ارائه خدمات اختصاص پیدا کرده است.

وی ظرفیت بیمارستان فعلی بیمارستان نهبندان را ۳۲ تختخوابی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر با افزایش تخت ها ۵۰ بیمار در این بیمارستان بستری هستند.

به گفته وی اکثر بیماران شهرستان نهبندان افرادی هستند که از سیستان و بلوچستان به این شهرستان مراجعه کرده‌اند.

وی از استقرار بیمارستان ۷۰ تختخوابی صحرایی در این شهرستان به منظور خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و بیان کرد: امروز تیمی از ستاد مرکزی دانشگاه به نهبندان اعزام تا نسبت به راه اندازی بیمارستان اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه اکسیژن ساز نیز از مرکز استان به نهبندان منتقل شده است.

دهقانی با تاکید بر اینکه هماهنگی لازم از نظر دارو و لوازم مصرفی مورد نیاز نیز انجام شده است، تصریح کرد: هماهنگی و پیگیری لازم جهت دریافت تجهیزات بیمارستانی با اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نیز صورت گرفته و تجهیزات وابسته آن به زودی برای دانشگاه جهت تجهیز بیمارستان نهبندان ارسال خواهد شد.

به گفته وی از بیمارستان های مرکز استان تخت، واکر و سایر تجهیزات مورد نیاز بیمارستان نهبندان بارگیری و ارسال شده است.

معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص تامین نیروی انسانی در جهت کمک به پرسنل پرستاری بیمارستان هم گفت: ۴ نیروی پرستار طرحی از امروز در نهبندان شروع به کار خواهند کرد و از بیمارستان شهرستان های مجاور نیز نیرو های پرستاری به نهبندان اعزام خواهند شد.

دهقانی تصریح کرد: تلاش داریم تا اجازه ندهیم بیمارانی که در نهبندان حضور دارند به سایر شهرستان های استان مراجعه کنند تا از ترددها برای شیوع بیماری جلوگیری کنیم.

error: Content is protected !!