روند نگران کننده ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی/کمبود دارو نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروزآبادی صبح شنبه در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: متأسفانه هم تعداد بیماران سرپایی و هم بستری‌های ناشی از کرونا در هفته گذشته رو به افزایش بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه از ابتدای همه‌گیری کرونا ۸۰ درصد فوتی‌های ما از گروه سنی بالای ۶۰ سال بوده است، بیان‌کرد: از این نظر تأکید داریم که افراد بالای ۶۰ سال که هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند این امر را به تأخیر نیندازند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: ۱۹.۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در کشور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که این آمار در خراسان جنوبی ۲۳.۱ درصد است.

وی با بیان اینکه در صورت تأمین واکسن امکان واکسیناسیون بین هشت تا ۹ هزار را نیز در یک روز داریم، گفت: از نهم تا دوازدهم مردادماه ۲۳ فوتی در خراسان‌جنوبی داشته‌ایم که از این ۲۳ نفر ۲۲ نفر در مقطع سنی بوده‌اند که امکان زدن واکسن را داشته‌اند و ۱۷ نفر آنان هیچ‌گونه واکسنی نزده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این مسئله نشان دهنده اهمیت استفاده از واکسن است، یادآور شد: سه نفر نیز تنها یک دوز واکسن را استفاده کرده بودند.

دهقانی فیروزآبادی از ۲۳ فوتی تعداد ۱۶ نفر دارای بیماری زمینه‌ای و هفت نفر نیز بدون بیماری زمینه‌ای بوده‌اند، گفت: در مورد دستورالعمل‌هایی که باید در ایام محرم و در مراسم عزاداری رعایت شود نیز تعیین تکلیف شود که چه ضمانت اجرایی دارد و با متخلفین چه برخوردی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجدد از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم که نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، یادآور شد: اگر کسی تمایل به واکسن ایرانی دارد نیز ۲۰ هزار دوز واکسن برکت وارد خراسان‌جنوبی شد و از این جهت مشکلی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در مورد تخت بستری کمبود نداریم ولی آمار صعودی مبتلایان نگران کننده است، افزود: در مورد داروی ضروری نیز کمبود نداشته ولی در زمینه سرم محدودیت‌هایی وجود دارد ولی دچار مشکل حاد نیستیم.

error: Content is protected !!