فرسودگی نیروهای درمان سمنان از روند صعودی کرونا مایه نگرانی است

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در استانداری افزود: شرایط کرونا در استان سمنان شرایط بحرانی است و اگر قرار بر این باشد که تعداد بیماران به همین شکل افزایش پیدا کند، ممکن است در بحث مراقبت بیماران دچار مشکل شویم.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است نیروی انسانی است که پس از ۱۸ ماه مراقبت، تحت فشار قرار دارد و فرسوده شده است، اکنون فشار زیادی بر روی کارکنان بهداشتی و درمانی وارد شده است و مردم باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به بخش بهداشت و درمان بیشتر کمک کنند.

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: هر چند گزارش ها و آمارهای ارائه شده حاکی از وقفه ای در روند ابتلای به بیماری در استان است، اما استان همچنان در محور صعودی ابتلا به بیماری کرونا و سرایت آن قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان سمنان به نقطه اطمینان نرسیده ایم یادآور شد: ۲۶۷ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته با تست مثبت کرونا به صورت سرپایی شناسایی شدند و این‌ نشان از این دارد که چرخه ویروس به شدت فعال است.

دانایی با پیش بینی اینکه طی روزها و هفته های بعد روند افزایشی تعداد بیماران ادامه خواهد داشت، ادامه داد: اکنون در مراکز درمانی ‌تحت‌ پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان، ۴۰۵ بیمار مبتلا به‌ کرونا در بیمارستان بستری هستند که از این‌تعداد  ۲۵۸ بستری روی تخت بیمارستان هستند و ۱۴۷ بیمار به صورت درمان سرپایی و بستری موقت مراقبت می شوند.

فرسودگی نیروهای درمان سمنان از روند صعودی کرونا مایه نگرانی است

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۶۸ بیمار با شک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند که این نشان از سرعت رو به افزایش تعداد بیماران دارد.

وی اضافه کرد: سهل انگاری و عادی انگاری نسبت به‌ کرونا افزایش یافته و زدن ماسک کاهش پیدا کرده است، مراسم و تجمع‌ها به صورت ‌گسترده در حال برگزاری است، رفت و آمد زیاد و رعایت نشدن پروتکل ها، این روزها آسیب زیادی را وارد کرده است.

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تاکید کرد: اکنون با وجود وضعیت رنگ بندی قرمز کرونایی، ازدحام زیادی در بازار و اماکن سرپوشیده و پاساژها وجود دارد و مغازه ها باز هستند، در حالیکه باید طبق رنگ‌بندی کرونایی قرمز،‌ شاهد هیچ‌ یک از این‌ موارد نباشیم.

وی، از فرمانداران خواست رعایت پروتکل ها طبق ضوابط و دستورالعمل ها و بر اساس شرایط رنگ بندی کرونایی، به صورت جدی اعمال شود، زیرا امروز در وضعیتی قرار داریم که توصیه تاثیرگذار نخواهد بود.

 رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: ۹۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان های تحت‌پوشش این‌دانشگاه تا این لحظه واکسینه شدند به طوری که روزانه ۴ هزار نفر واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

اکنون در استان سمنان شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز تیره، شاهرود در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر نارنجی و شهرستان‌های میامی و آرادان زرد کرونایی هستند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۳۸۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، وزارت بهداشت افزود:‌ مجموع جان باختگان بیماری کرونا در کشور به ۹۳ هزار و ۴۷۳ نفر رسیده است. از دیروز تا امروز ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶ هزار و ۴۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۱۰ نفر  و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۳ هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

error: Content is protected !!