روند واکسیناسیون سرعت گرفت/افزایش ۴ برابری تزریق واکسن

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۵ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۳۰۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۶۹ هزار و ۶۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۳۶۸ دوز رسید.

بر همین اساس در شبانه روز گذشته تعداد ۲۱۴ هزار و ۱۱۱ دوز تزریق واکسن در کشور انجام شده که این آمار نسبت به روزهای گذشته از افزایش ۴ برابری واکسیناسیون حکایت دارد.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ارتباط با سرعت گرفتن برنامه واکسیناسیون در کشور، گفت: تا پایان هفته آینده واکسن کافی برای واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا آن هم در دو دوز به دست ما می‌رسد، افزود: حدود ۸۷۰ مرکز تجمیعی برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر ایجاد شده است. زیرا شهرها و روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر مشکلی برای تزریق ندارند اما برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر حدود ۳ هزار تیم مستقر کردیم و هر تیم قادر به تزریق روزانه حدود ۱۵۰ دوز واکسن خواهد بود.

وی افزود: از آنجا که اعلام و اطلاع رسانی ما برای هر مرحله ،۲ سال ۲ سال است، انتظار داریم تزریق فاصله زمانی با این روش حدود ۴ روز به طول بیانجامد. به این ترتیب تا پایان تیر ماه افراد ۶۰ ساله هم نوبت داده می‌شوند حال ممکن است زمان تزریق در مرداد ماه ثبت شود اما اطلاع رسانی آنها تا پایان تیر ماه صورت می‌پذیرد.

به گفته رئیسی، تعداد افراد ۵۰ سال به بالا در کشور حدود ۱۵ میلیون و ۶۷۷ هزار نفر است و برای افراد ۶۰ سال به بالا حدود چهار میلیون دوز واکسن نیاز داریم.

در همین حال، وزیر بهداشت وعده داده بود که واکسیناسیون عمومی از شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در کشور آغاز می‌شود و روزانه تا ۵۰۰ هزار دوز تزریق واکسن خواهیم داشت. به نظر می‌رسد که روند واکسیناسیون با ورود محموله‌های جدید واکسن‌های خارجی سرعت گرفته و در عین حال تولیدات داخلی نیز در حال افزایش است و می‌تواند به سرعت گرفتن برنامه واکسیناسیون کمک کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حداقل ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور باید واکسینه شوند تا به ایمنی جمعی برسیم.

error: Content is protected !!