زالی: استان تهران در امکانات زیرساختی درمان با مشکل مواجه است

به گزارش ایرنا، علیرضا زالی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز سی‌تی‌اسکن بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک اظهار داشت: دانشگاه شهید بهشتی تمام توان خود را معطوف رفع مشکلات شهرستان‌هایی نظیر قرچک کرده و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی افزود: بیمارستان شهید ستاری قرچک با تمام فراز و نشیب‌های موجود و با تهی‌دستی و حداقل امکانات راه اندازی شد و در طول دوران خدمت به ویژه شیوع ویروس کرونا، کارنامه درخشانی را در سایه اهتمام تمامی همکاران برجای گذاشته است.

وی اضافه کرد: استان تهران به خصوص شرق و جنوب‌شرق استان از مشکلات و کمبودهای زیرساختی متعددی رنج می‌برد و با عقب‌ماندگی‌هایی مواجه است که حتی با برخی از استان‌های محروم کشور برابری می‌کند.

زالی اظهار داشت: کمبود امکانات موجود و کاستی‌ها در استان تهران با کار جهادی برطرف شده ولی برای جوابگویی به نیازهای مردم منطقه باید پشتیبانی مناسب از مراکز درمانی صورت گرفته و نیازهای مراکز بیمارستانی برطرف شود.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با ویروس کرونا استان تهران گفت: شهرستان قرچک به دلیل مهاجرپذیری، از جمعیت بالایی برخوردار است که ارائه خدمات درمانی و بهداشتی را با شرایط متفاوتی همراه کرده است.

وی اضافه کرد: جمعیت جوان قرچک، نیازهای بهداشتی و درمانی آن را نیز متنوع کرده و باید با نگاه سلامت محور، این نیازهای برآورده شود.

زالی با اشاره به افتتاح مرکز سی تی اسکن بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک گفت: راه اندازی این مرکز که ابزار تشخیص قطعی کرونا است، در شناسایی و درمان این بیماری بسیار مؤثر است و روند درمان بیماران را شتاب می بخشد.

مرکز سی تی اسکن بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک امروز با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو راه اندازی شده است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

error: Content is protected !!