مرکز سی‌تی‌اسکن بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک افتتاح شد

فرماندار شهرستان قرچک در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز با هدف خدمت‌رسانی به مردم و کاهش تردد آنان به شهرهای اطراف راه‌اندازی و افتتاح شده است.

بهمن خطیبی افزود: ساختمان این مرکز با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال احداث و برای خرید و تجهیز دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس بیش از ۵۰۰ هزار یورو هزینه شده است.

وی اظهار داشت: شهرستان ۳۰۰ هزار نفری قرچک فاقد مرکز تصوربرداری است و راه‌اندازی این مرکز بسیاری از مشکلات مردم در تردد به شهرهای اطراف را برطرف می‌کند.

وی اضافه کرد: با افتتاح این مرکز، برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد و روزانه ۱۰۰ نفر می‌توانند از خدمات آن برخوردار شوند.

فرماندار قرچک گفت: احداث بیمارستان دولتی در این شهرستان، یکی از مهمترین مطالبات مردم برای تامین امکانات بهداشتی و درمانی مورد نیاز بود که عملیات ساخت آن با عنایت ویژه دولت یازدهم و دوازدهم اجرای و به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: این بیمارستان از چهار بخش داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان برخوردار است و بخش های ویژه مراقبتی آن از ۱۱ تخت سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو و پنج تخت دیالیز برخوردار است. 

خطیبی افزود: بیمارستان قرچک از چهار اتاق عمل اصلی و یک اتاق عمل سرپایی در اورژانس برخوردار است. 

وی اظهار کرد: با توجه به جمعیت بالای شهرستان های جنوب شرق استان تهران، مکانی برای فرود بالگردهای امدادی نیز در محوطه این بیمارستان در نظر گرفته شده است. 

وی اضافه کرد: اهتمام دولت تدبیر و امید به رفع مشکلات بهداشت و درمان باعث شد تا پروژه ای که سال ها معطل باقی مانده بود ظرف ۲ سال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد و مردم هم اکنون از خدمات آن به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا برخوردار شوند.

شهرستان قرچک در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
 

error: Content is protected !!