زنگ خطر موج چهارم کرونا در استان مرکزی به صدا درآمد

سید محمد جمالیان، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طبق آخرین آمار وزارت بهداشت علاوه بر خمین و دلیجان، شهرهای اراک و ساوه نیز به شرایط نارنجی کرونا تغییر وضعیت داده‌اند.

وی ادامه داد: روند بستری در بیمارستان‌های استان صعودی شده و آمار مراجعین سرپایی به شدت در حال افزایش است، بنابراین مراقبت جدی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

موج چهارم کرونا در استان مرکزی به وقوع پیوسته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با توجه به آمار و ارقام و افزایش روند بیماران سرپایی و بستری، موج چهارم در استان مرکزی به وقوع پیوسته است و باید برای این موضوع تمهیدات لازم اندیشیده شود.

جمالیان هشدار داد: با توجه به تعداد مبتلایان در روزهای گذشته و تعداد ۲۵۷ مورد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته، قطع به یقین وارد فاز چهارم کرونا ویروس در استان شده‌ایم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با هوشیاری مردم شاهد از بین رفتن این ویروس باشیم و ساده انگاری و بی اعتنایی به توصیه‌های بهداشتی سبب عزادار کردن خانواده نشود چرا که می‌توان با تلاش مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از فاجعه‌ای بزرگ‌تر جلوگیری کرد.

مردم به هشدارها و توصیه‌هایی که در مورد کرونا ویروس می‌شد کم‌اعتنا شده بودند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به اطلاعات مذکور و همسایگی استان‌های قرمز و نارنجی با استان مرکزی و مراودات اجتماعی بسیار با این استان‌ها و عادی انگاری مردم، افزایش ترددها و دید و بازدید و مسافرت‌ها، این شرایط برای استان که به دور از انتظار نبوده و به وقوع پیوسته است.

جمالیان تاکید کرد: متأسفانه مردم به هشدارها و توصیه‌هایی که در مورد کرونا ویروس می‌شد کم‌اعتنا شده بودند و حال درگیر با ویروسی شده‌ایم که آنچنان رفتار پیچیده‌ای هم ندارد بلکه فقط منتظر فرصتی است تا با عادی انگاری مردم دوباره در جامعه اظهار وجود کند.

error: Content is protected !!