معابر اصلی اهواز بازگشایی شوند/این انسداد تاثیری در کرونا ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان اهواز، اظهار کرد: مسدود شدن برخی معابر اصلی موجب دشواری در تردد مردم شده است که این معابر باید بازگشایی شوند و تنها معابری که منتهی به پارک‌ها و مکان‌های ایجاد تجمع می‌شوند و… مسدود شوند؛ از این رو باید موانع برطرف و راه‌ها باز شود مگر آنکه شرایط اضطراری ایجاد شود.

وی افزود: تاکنون مسائل ۱۷ شهرستان مورد بررسی قرار گرفته است و از ۶ شهرستان نیز به صورت میدانی بازدید حضوری صورت گرفته است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امید می‌رود تا پایان هفته نشست‌های مربوط به همه شهرستان‌ها به پایان برسند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیران برای رفع مشکلات شهرستان منتظر اعتبار نباشند، بیان کرد: مدیران باید فعال و پرتحرک باشند و نباید خود را درگیر بروکراسی اداری کنند و هر مدیری باید به دنبال راهکار برای رفع مشکلات باشد و با استفاده از کارشناسان حقوقی مشکلات را برطرف کند.

وی ادامه داد: مدیران استان برای گرفتن اعتبارات باید از مرکز و وزارتخانه‌ها پیگیری کنند و در این مسیر از کمک نمایندگان استان نیز بهره ببرند.

سلیمانی با بیان اینکه بودجه شهرستان اهواز متناسب با وسعت و جمعیت آن نیست، توضیح داد: نکته اول اینکه بودجه اهواز باید نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد و نکته دوم آنکه با توجه به مشکلات اهواز، جمعیت آن، حاشیه‌نشینی و… باید در توزیع بودجه توازن رعایت شود.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در منطقه غیزانیه اهواز، بیان کرد: برخی مشکلات این منطقه کوچک و قابل‌حل هستند که باید با پیگیری برطرف شوند؛ یکی از مشکلات مردم این منطقه عوارض تردد در اتوبان است که برای این منظور با وزیر صحبت کردیم تا مشکل اخذ عوارض از مردم غیزانیه برای تردد حل شود.

استاندار خوزستان با اشاره به بودجه صندوق توسعه برای رفع مشکل فاضلاب اهواز، عنوان کرد: باید تا تیرماه سال جاری، پروژه فاضلاب اهواز اجرایی شود زیرا در غیر این صورت ممکن است که در موضوع دریافت این اعتبارات مشکلاتی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب باید جدول زمانی را برای اعتبارات صندوق توسعه برای تمام سال ارائه کند و به صورت ماهانه مشخص شود که پروژه در چه نقطه‌ای قرار داشته است و بعد از گذشت مدتی با صرف چه هزینه‌ای به کجا می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست پیرامون مشکلات مختلف اهواز شامل مشکلات محل دفع پسماند صفیره، پیگیری طرح جامع فاضلاب اهواز، مشکلات آب شرب در برخی مناطق، زیرساخت‌های دفع آب‌های سطحی، حاشیه‌نشینی و… نیز بحث و تبادل‌نظر صورت پذیرفت.

error: Content is protected !!