شاهرود در محاصره شهرهای قرمز کرونایی است

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه در شهرستان شاهرود مشابه سایر مناطق کشور شاهد شیب صعودی آمار ابتلا به ویروس کرونا هستیم، افزود: با گسترش مناطق پرخطر در همجواری این شهرستان حلقه محاصره تنگ تر شده است که با توجه به این امر باید مردم مراودات خود را با این مناطق کمتر کنند.

وی با بیان اینکه تلاش طاقت فرسای مدافعان سلامت با توجه به شرایط موجود تشدید شده است، تصریح کرد: کارکنان بهداشت و درمان همچون ۱۷ ماه گذشته با تمام توان در تامین نیروی انسانی، دارو، تجهیزات و امکانات تشخیص و درمانی تلاش می کنند تا با کمبودی مواجه نشویم.

چمن، از مردم خواست در این شرایط از هرگونه عادی انگاری پرهیز و اصول پیشگیری را جدی و حیاتی تلقی کنند و همچنان شست و شوی مکرر دست ها، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از هرگونه دورهمی و تجمع به ویژه در فضاهای بسته، استفاده از ماسک و به کارگیری تهویه مناسب در فضاهای سربسته را در دستور کار قرار دهند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: بر اساس تصمیماتی که امروز در ستاد ملی کرونا گرفته شد روزهای آینده وضعیت توزیع واکسن بهتر خواهد شد.

وی از مراجعه ۱۶۰ بیمار با علایم مشکوک در ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی و اورژانس شهرستان های شاهرود و میامی خبر داد و اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته ۴۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شرق استان سمنان شناسایی شدند.

چمن با بیان اینکه در این بازه زمانی ۲۱ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند، ابراز داشت: در حال حاضر ۹۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بخش های اختصاص یافته به این بیماری بستری هستند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۸۵۹ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۶۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۸۲۱ تن از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۵۰ تن رسید.

error: Content is protected !!