شرایط مجوز تردد در شهر قرمز کرونایی سمنان اعلام شد

نادر فخری عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: با توجه به قرارگیری شهرستان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی، ورود وسایل نقلیه  با پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از سمنان به خارج از استان ممنوع بوده و متخلفان جریمه می‌شوند.
وی ادامه داد: افراد با نیاز ضروری تردد به شهرهای قرمز و نارنجی باید  از فرمانداری ها مجوز بگیرند و فقط چهار گروه می‌توانند مجوز دریافت کنند.
فخری افزود: حفظ سلامت هموطنان و مبارزه با شیوع کرونا علت اصلی ایجاد محدودیت‌ها است و انتظار می‌رود آحاد جامعه با همراهی و پیروی از دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در ریشه‌کن کردن این ویروس منحوس کمک کنند.
وی یادآور شد: مسجدهای سراسر شهرستان سمنان می‌توانند در طول شبانه ‌روز به مدت ۴۵ دقیقه برای انجام فریضه‌های الهی مانند اقامه نماز و خواندن دعا و مناجات بازگشایی شوند، اما نماز باید به صورت فرادا اقامه شود.
وی ادامه داد: مساجد به مدت ۴۵ دقیقه با منع برگزاری نماز جماعت و برگزاری آیین شب احیا در ماه مبارک رمضان به مدت ۲ ساعت در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان سمنان مجاز است.
وی بیان کرد: ایجاد هرگونه اجتماع و حضور در اماکن شلوغ می‌تواند منجر به شیوع بیش از پیش کرونا شود و بر همین اساس، برگزاری آیین‌های عروسی و ترحیم در تالارها ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌ شود.
وی با اشاره به قرارگیری شهرستان سمنان در رنگ‌بندی قرمز از لحاظ شیوع کرونا، افزود: راه ورود به آرامستان‌ها  مسدود و برگزاری مراسم نیز در این مکان‌ها ممنوع است.
فرماندار سمنان گفت: براساس دستور العمل ستاد مقابله با کرونا با توجه به وضعیت قرمز شهرستان سمنان اصناف گروه یک مانند عرضه مواد غذایی مجاز به فعالیت هستند و واحدهای صنفی دیگر مجاز به فعالیت نیستند و در صورت مشاهده فعالیت‌شان با متخلف برخورد می‌شود.
به گزارش ایرنا، فعالیت مشاغل گروه ۲، سه و چهار در مناطق کرونایی ممنوع بوده و با متخلف برخورد می‌شود.
مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیرمواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آبمیوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.
مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.
گروه چهارم نیز شامل مکان های برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.
چهار شهرستان از هشت شهرستان استان سمنان شامل سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار، بنا به اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود، در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. 

error: Content is protected !!