۱۴۰ بازرس محدودیت فعالیت اصناف را در اردبیل کنترل می‌کنند

صامت صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با شروع خیز چهارم کرونا که با ویروس جهش یافته انگلیسی همراه است، تعداد بستری‌های کرونایی در استان تا سه برابر افزایش یافته و مرگ و میرها نیز نسبت به روزهای گذشته دو برابر شده است.

وی پیک چهارم را خطرناک‌تر از پیک اول، دوم و سوم اعلام کرد و گفت: با توجه به شدت شیوع کرونای انگلیسی و ابتلای آن از روز گذشته تعطیلی مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ در استان اردبیل و در اکثر شهرها آغاز شده و با توجه به شرایط وخیم شهرهای مختلف استان در این مرحله نظارت‌ها و کنترل‌ها نیز تشدید شده است.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: ویروس جهش یافته سریع‌تر و راحت تر قابل انتقال بوده و سرعت درگیری آن نیز بالاست و در حال حاضر استان اردبیل جز ۱۲ استانی است که با تشدید ابتلاء مراجعات سرپایی و بستری کرونا درگیر بوده و روبه‌رو است.

صالحیان افزود: همچنان تاکید ما رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمعات، زدن ماسک و شستن مرتب دست با آب و صابون است تا سرعت انتقال ویروس به حداقل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دلیل عمده شیوع بیماری دید و بازدیدهای عید، برپایی مراسم عروسی و عزاداری و برگزاری محافل خانگی انتخاباتی برای یارگیری بیشتر در ایام انتخابات شوراهاست که به معنای واقعی سلامت مردم را به مخاطره انداخته و ما آمادگی نظارت و کنترل بیشتر بر عوامل مؤثر در شیوع کرونا را داریم.

این مسئول اضافه کرد: با تاکید مسئولان استانی ما در بخش سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی تشدید نظارت‌ها را برای اصناف گروه یک که فعالیت مستمری را دارند، انجام دادیم و نسبت به بسته شدن اصناف گروه دو، سه و چهار با همکاری سازمان صمت و بازرسان اتحادیه‌ها و صنوف اقدامات لازم انجام شده است.

صالحیان بیان کرد: اصنافی که در گروه یک قرار دارند باید بند به بند پروتکل‌های ۱۲ گانه را رعایت کرده تا سلامت مردم تضمین شود.

صف‌های تهیه مرغ و روغن در تشدید بحران کرونا بی‌اثر نبود

وی صف‌های طولانی برای تهیه مرغ، روغن و سایر اقلام را یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در اردبیل دانست و ادامه داد: بارها به مسئولان و متولیان این امر تذکر دادیم تا نحوه توزیع کالاها را به سمتی ببرند تا صف‌های طولانی شکل نگرفته و مردم به راحتی نیازهای خود را خریداری کنند.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی استان به تعطیلی مجتمع گردشگری شورابیل و مراکز تفریحی و گردشگری در ۱۰ روز آینده اشاره کرد و گفت: تعطیلی پاساژها، رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی، قهوه خانه‌ها، قلیان سراها و سایر اماکن به کنترل این بیماری کمک خواهد کرد.

صالحیان تلاش ۱۴۰ بازرس را در قالب بازرسان محیط کار و بهداشت حرفه‌ای یادآور شد و اظهار کرد: هموطنان در صورت اطلاع از تخلفات احتمالی و بروز تجمعات و برگزاری آئین‌های عزا و ترحیم می‌توانند گزارش خود را از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام کرده تا ثبت شکایات به صورت آنلاین انجام شود.

وی به بازدیدهای سرزده از اماکن و صنوف مختلف با هدف رعایت موازین بهداشتی خبر داد و تصریح کرد: نانوایی‌ها و مطب پزشکان در تیررس بازرسی‌های مراکز بهداشتی قرار دارند که قطعاً اجازه نمی‌دهیم تا سلامت مردم در این فضاها به مخاطره بیافتد.

صالحیان از تشکیل اکیپ مشترک معاونت درمان و بهداشت در بازرسی از مطب پزشکان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در این فضاها افزود: قطعاً برخورد با متخلفان در دستور کار این مجموعه است.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان موج چهارم کرونا را موج نگران کننده و طوفانی در افزایش تعداد بستری‌ها و مراجعین و حتی مرگ و میرها اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با همراهی مردم در استان اردبیل تا ۱۰ روز آینده موفق به کنترل این پیک خطرناک شویم.

error: Content is protected !!