شمار بیماران کرونایی گلستان ۲۴ درصد کاهش یافت

عبدالرضا فاضل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون ۵۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز بیمارستانی استان گلستان بستری هستند درحالی که این رقم در ۱۰ روز گذشته ۶۸۷ نفر بود.

وی افزود: از مجموع بیماران فعلی بستری در مراکز درمانی گلستان ۸۳ نفر در “آی سی یو” تحت مراقبت هستند و ۳۵ نفر نیز با دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند.

فاضل اضافه کرد: مطابق اعلام آخرین وضعیت کرونایی گلستان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون شهرهای کردکوی و کلاله در وضعیت قرمز، گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، بندرترکمن، علی آباد، رامیان، آزادشهر، مینودشت و گالیکش در وضعیت نارنجی و گمیشان، آق‌قلا و مراوه‌تپه در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین نسبت به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در روزهای اخیر هشدار داد و خاطرنشان کرد که توقف ابتلا به کرونا و مهار این ویروس نیازمند همراهی بیشتر مردم و خودداری از ترددهای بی‌دلیل در شهر و چشم پوشی از برگزاری دورهمی خانوادگی است.

وی با اشاره به اینکه  ۷۰ درصد شیوع پیک چهارم کرونا در کشور و استان گلستان از نوع ویروس جهش یافته موسوم به انگلیسی است، گفت: علاوه بر دوره کمون کوتاه این ویروس، سرعت انتشار و انتقال آن نیز بسیار بالا است.

فاضل ادامه داد: تنها راه مقابله با این ویروس جهش یافته، رعایت کامل تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و سرپوشیده است.

وی از ذخیره کافی ماسک، اکسیژن و دارو برای درمان مبتلایان به کرونا در گلستان نیز خبر داد و اظهار داشت: با اضافه شدن هشت دستگاه جدید سی تی اسکن و ۱۷ دستگاه تانکر اکسیژن ساز در مراکز بیمارستانی استان طی یک سال گذشته، اکنون مشکلی در تجهیزات درمانی مبتلایان کرونا نداریم.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان با گستره تقریبی ۲۱ هزار کیلومتر مربع سکونت دارند.

error: Content is protected !!