طبیعت اطراف شهر همدان، پاتوق تفریحی در اوج کرونا

به گزارش ایرنا، با وجود تشدید محدودیت‌ها در راستای پیشگیری از موج چهارم کرونا، همچنان هستند افرادی که بدون توجه به هشدارهای بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها، ساعات فراغت خود را همراه با خانواده در طبیعت حاشیه و اطراف شهر می گذرانند.

همه ساله با فرا رسیدن فصل بهار بساط دورهمی خانواده‌های همدانی در طبیعت به اوج می‌رسد و حالا با وجود شیوع موج چهارم، این سنت همیشگی ترک نشده است.

بساط دورهمی‌های خانوادگی در عصرگاه و شبانگاه هر چند از مسیرهای گردشگری منتهی به دامنه الوند همدان برچیده شده اما مسیر تازه‌ای را ایجاد کرده است.

در تعطیلی جمعه گذشته خیز جمعیت طبیعت دوست همدان به سمت محورهای شرقی از جمله مسیر سد اکباتان سرازیر شد تا نشان دهد همچنان اغلب خانواده‌ها با شیوع موج چهارم کرونا بیگانه هستند.

ازدحام خانواده‌ها در طبیعت اطراف سد اکباتان و بساط دورهمی‌ها با استقبال مواجه شده و کمتر کسی در این پاتوق‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اقدام می‌کند.

ازدحام خانواده‌ها در طبیعت اطراف سداکباتان و بساط دورهمی‌ها با استقبال مواجه بوده و کمتر کسی در این پاتوق‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اقدام می‌کرد.

برخی مردم نیز در طبیعت حاشیه جاده همدان به ملایر پاتوق کرده و به نوعی ساعاتی از بهار طبیعت را در کنار خانواده خود سپری کردند.

باغ‌های اطراف شهر همدان نیز فرصتی را برای استفاده مردم در دورهمی‌های خانوادگی فراهم ساخته است.

همچنین برخی از خانواده‌ها مسیرهای دره مرادبیک، کوی محمدیه و روستاهای بالای نایب احمد و رسالت در این شهر را محلی مناسب برای دورهمی‌های خود انتخاب کرده و این وضعیت نشان می‌دهد که اعمال محدودیت در مسیرهای ارم و گنج نامه به مهار ترددها کمک نکرده و فقط باعث تغییر مسیرها شده است.

از سوی دیگر افزایش ترددها در این مسیر به خصوص محور همدان – ملایر در روزهای تعطیلی به ویژه جمعه در حومه سداکباتان منجر به ترافیک سنگین شده است.

تعطیلی برخی اصناف و نیز کشیک های نوبتی کارکنان دولتی نیز باعث شده تا اغلب اوقات فراغت و بیکاری خود را به پرداختن در طبیعت و نشست‌های دورهمی خانوادگی سپری کنند.

تعطیلی برخی اصناف و نیز شیفت نوبتی کارکنان دولتی نیز باعث شده تا اغلب اوقات فراغت و بیکاری خود را به پرداختن در طبیعت و نشست‌های دورهمی خانوادگی سپری کنند.

این شرایط لزوم تجدید نظر در تصمیم گیری‌ها و ارایه راهکاری کارشناسانه برای مهار ترددها و گردشگری روزانه مردم در طبیعت اطراف شهر را دوچندان می‌کند.

در واقع هیچ گونه موانعی برای آمد و رفت مردم در این مناطق وجود ندارد و به طور قطع به تشدید موج چهارم کرونا خواهد افزود.

سید سعید شاهرخی استاندار همدان هفته گذشته در جلسه اضطراری ستاد مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: شاهد تجمع و دورهمی برخی از افراد در مناطق تفریحی و توریستی از جمله گنجنامه و بلوار ارم هستیم که انتظار می‌رود با تعطیل کردن برخی از این اماکن و خاموش کردن چراغ‌ها مانع تجمع افراد شد.

حالا می‌طلبد اقدام اساسی در مهار این وضعیت در ساعات روزانه مسیرهای طبیعت گردی اطراف شهر همدان شود تا بهتر بتوان در مهار کرونا اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۹ شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز و شهرستان اسدآباد نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد که با توجه به روند افزایش شمار بیماران در روزهای آتی وضعیت اسدآباد نیز قرمز می‌شود.

با توجه به قرار گرفتن استان همدان در شرایط قرمز کرونایی، اعمال محدودیت‌های جدید پیش بینی شده در طرح جامع هوشمند برای رنگ‌بندی قرمز در این استان آغاز شده است.

error: Content is protected !!