طرح سنجش سلامت نوآموزان کرمانشاه آغاز شد

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز یکشنبه به ایرنا افزود: این طرح با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نوآموزان در ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۳ پایگاه سیار استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش اجرا می شود.

وی اظهار داشت: والدین می بایست پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه حضور یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نوآموزان در پایگاه های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید، نوآموز برای ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می کند.

شکیبا تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا و به منظور حفظ سلامتی نوآموزان، والدین، کارکنان سنجش و خانواده های آنان رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

وی گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محل سنجش توسط نوآموز و همراه او الزامی می باشد و از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: چنانچه همراه نوآموز یا خود نوآموز دارای علایم مشکوک به کرونا بود و یا اینکه مورد مثبت قطعی بود مدیر یا منشی پایگاه سنجش را بصورت تلفنی در جریان گذاشته و پس از پایان ۲ هفته قرنطینه و با نوبت دهی مجدد مراجعه نماید.  

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و ۲۶ هزار فرهنگی است.

error: Content is protected !!