عین اللهی توانایی حل چالش‌های حوزه بهداشت و مقابله با کرونا را دارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،‌«رضا آریان پور»امروز دوشنبه در موافقت با برنامه ها و صلاحیت بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: نمایندگانی که روز گذشته در مخالفت با آقای عین اللهی سخن گفتند در حقیقت مخالف نبودند بلکه دغدغه‌های  این حوزه را بیان کردند که بنده هم با وجود این دغدغه‌ها موافقم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: شاید بیشترین مراجعات مردم به نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه درباره موارد پزشکی است و به کمبودهای پزشکی و درمانی مربوط است.

وی با بیان اینکه امروز بهداشت و درمان جایگاه بالایی در کشور دارد و در سطح بین الملل نیز حرف برای گفتن داریم، اظهار داشت: پس از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب، نظام بهداشتی و درمانی کشور به نحوی است که دورترین روستاها تا شهرهای سطح دوم و سوم در جایگاه بسیار مطلوب قرار دارد و در کلان‌شهرها بیمارستان‌هایی داریم که خدمات سطح بالایی ارائه می‌دهند.

نماینده مردم مینودشت و کلاله ادامه داد: از جمله چالش‌هایی کشور وجود بیمارستان‌هایی در شهرهای کوچک است که حداقل نیروی انسانی را ندارند و به رغم اینکه این نظام سلامت در آسیا و خاورمیانه افتخار آمیز است ولی با چالش‌هایی روبه روست.

آریان پور بزرگترین چالش امروز بهداشت ودرمان کشور را موضوع کرونا دانست و گفت: در این شرایط بایدبه فردی رای دهیم که توانایی‌ها و شاخص‌های لازم را برای مقابله با این بحران داشته باشد. کرونا امروز نه چالش بهداشتی بلکه چالش امنیتی، اقتصادی و بین المللی است و سبب افت شاخص‌های اقتصادی در  بیشتر کشورها شده است.

وی قدرت مدیریت هر کشوری را عامل غلبه بر کرونا عنوان کرد و گفت: باید وزیری را برای این حوزه انتخاب کنیم که حرفی برای گفتن داشته باشد تا بتوانیم مدیریت آینده این بخش را به او واگذار کنیم.

نماینده مردم مینودشت کمبود نیروی انسانی را دیگر چالش کشور عنوان کرد و افزود: نیروهای انسانی نیروهای متخصص و پزشک در مناطق محروم کمتر تربیت شده و دچار کمبود پزشک هستیم. در حالی که برای حفظ و نگهداری پزشکان و کادر درمانی باید برنامه ویژه‌ای ارائه داد.

عضو کمیسیون بهداشت،درمان وآموزش پزشکی با بیان اینکه امروز پزشکان عمومی برای کار در شهرها و مناطق محروم و اورژانس‌ها انگیزه لازم را ندارند، گفت: پرستاران ما توسط کشور اروپایی یا کشورهای همسایه جذب می‌شوند. سوال اینجاست که آیا فقط با افزایش ظرفیت می‌توان این چالش‌ها بر طرف کرد؟ما فقط نیروی انسانی را تربیت کردیم و دو دستی تقدیم کشور همسایه و اروپایی کرده‌ایم.

آریان پور با تاکید بر اینکه باید وزیر بهداشت و درمان باید برای حفظ نیروهای انسانی و درمانی برنامه داشته باشد، ادامه داد: در نظام سلامت شرایطی وجود دارد که پرداختی از جیب مردم است و مردم به صورت مستقیم در مرکز بهداشتی درمانی و غیرمستقیم به اسم زیرمیزی به درصد کمی از جامعه پزشکی پرداختی دارند که این سبب فشار بر مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دکتر عین اللهی بر اساس شاخص‌های فردی، تجربه کاری، شاخص‌های علمی و موافقت کمیسیون بهداشت و درمان توانایی حل این چالش‌ها و مقابله با  کرونا را دارد.

error: Content is protected !!